a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. október 3., csütörtök

Lekváros piskóta... feketecseresznyés lekvárral töltve


Hát itt az ősz visszavonhatatlanul.
A hidegfront hatására jó hideg szél fúj az éjszakai esők után, jólesett bekapcsolni a sütőt és melegedni mellette egy kicsit.
       Feketecseresznye - lekváros piskóta...   Ötlet Gabriellától
Hozzávalók:
6 tojás
15 dkg cukor
3 ek víz
16 dkg finomliszt
1 cs. sütőpor
pár szem mazsola
+ bármilyen lekvár... ki mit szeret... nálam most szomódi feketecseresznye lekvár került bele
A tojásokat egy tálban a cukorral habosra kevertem fehéredésig, majd ment hozzá a sütőporos liszt és a víz. Egy 22 x 36-os tepsit vajaztam, liszteztem és beleöntöttem a masszát, rászórtam egy kevés mazsolát és ment az előmelegített sütőbe 180 fokon 25 percre.
Tökéletesen megsült, hagytam teljesen kihűlni, majd vízszintesen félbevágtam.
Egyik felét megkentem alaposan a lekvárral majd a másik felét szépen ráigazítottam és hosszúkás formára feldaraboltam, porcukorral meghintettem és tálakra rakosgattam.
Nagyon finom, nem kell itt túlbonyolítani a sütisütéseket, egy ilyen egyszerű is boldoggá teszi az embert.
Ez lesz a vacsorám egy pohár tejjel.

A cseresznyelekvár Szomolyáról /Noszvaj mellett, de már Borsod megye, Mezőkövesdi járás/ való, ott van egy hatalmas feketecseresznye ültetvény, amikor beérik akkor rendeznek cseresznyenapokat mindenféle finomsággal... onnan kaptam a lekvárt, eszméletlenül finom.




2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ! Finom lehet ez a lekvár még nem ettem ilyet.

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lekvár igen, én is most kóstoltam először, arrafelé lehet kapni, Noszvaj és Szomolya környékén, mindig tartanak egy nagy cseresznyefesztivált pont emiatt, de a lekvárt egész évben árulják :-)

    VálaszTörlés