a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 24., kedd

Bögrés cseresznyelekváros mákos kevert...


Már rég sütöttem, meg még a nyáron a gyerekeim nyaraltak Noszvajon és beszereztek nekem a híres szomolyai fekete cseresznye lekvárból 1 üveggel. Muszáj volt már felbontani, annyira szerettem volna megkóstolni, hát mennyei finom.
Reggelire és vacsorára is kenegetem majd vajaskenyérre. Csodás.
És akkor a sütemény, ami egy egyszerű kevert: a sütőt 180 fokra bekapcsoltam, majd kimértem a hozzávalókat:
1 ü. lekvár /persze nem kell mind/ jó pikáns a legjobb hozzá
I./ tál: 
1 bögre darált mák
1 bögre kristálycukor
1 bögre liszt
1 cs. sütőpor
őrölt fahéj ízlés szerint
reszelt citromhéj
csipet só
Egyneművé kevertem.
II./ tál - ami igazából csak a mérő bögre volt
1 bögre tej
2 tojás
10 dkg langyos olvasztott vaj egy kislábasban
A bögrébe, amibe a tejet töltöttem beleütöttem a tojásokat és elkevertem egy villával, majd a száraz anyagokhoz öntöttem, szépen elkevertem egy fakanállal, majd az olvasztott vajat is belecsorgattam, amikor már abszolút egynemű, mehet a vajazott, lisztezett tepsibe. Figyelem híg a végeredmény, de nem kell megijedni, csodás laza szerkezetű finom süti lesz belőle.
A tepsit  /22 x 31 cm/  még a legelején vajaztam-liszteztem és beletöltöttem a masszát.
Ment a sütőbe, nekem kellett háromnegyed óra sülés, de akkor már a villa hegye szárazon jött ki belőle, tehát megsült.
Hagytam kihűlni, csak azután borítottam ki deszkára és vágtam félbe, majd vastagon megkentem a cseresznyelekvárral, visszahelyeztem a tetejét, kicsit finoman lenyomkodtam, majd felkockáztam, tálakra tettem és alaposan porcukroztam.





2 megjegyzés:

  1. Jók ezek a bögrés sütik szeretem én is ! Finom lehetett a lekvár és mák együtt guszta!

    VálaszTörlés