a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 18., szerda

Délutáni csemegém... + egy kis eltevés télire




Imádom a keszeget.
Ezt a halat nem lehet befalni, ezt aprólékosan szöszögve lehet csak enni, szinte csak apró falatokként, de pont ezt szeretem benne, pont így meg az isteni, utánozhatatlan ízét.
Balatonon sem nagyon lehet már kapni, meg egyáltalán sehol, pedig biztos lenne rá kereslet.
Emlékszem, amikor a 80-as évek elején a III. kerületbe költöztünk, a csillaghegyi HÉV megállóban még pár évig üzemelt egy halsütöde, majd minden nap vettük a frissen sült keszeget, megunhatatlan volt. Aztán bezáratták, tönkre tették, elfogytak a halak, nem tudom mi történt... megszűnt. Sajnos.
Na ezért örültem annyira, hogy felfedeztem az "Óceán" nevű hipermarketben lehet keszeget kapni kilós kiszerelésben /3 darab van a zacsiban/kg/, fagyasztottan, konyhakészen, csak beirdalni és sózni kell, majd paprikás lisztben alaposan megforgatni és forró olajban ropogósra sütni.
Szeretem annyira ropogósan, hogy a kisebb szálkákat meg is lehet enni belőle, simán.
Ez volt a ma délutáni csemegém.
Mennyeien éreztem magam, míg ettem.




Közben tettem el kápia paprikát télire, darálva, sóban... levesek, pörköltek, paprikások kiváló ízesítője. De még egy rántottára kenve, vagy egy szelet vajaskenyérre vékonyan kenve is mennyei.

Jól megmosom, a szárát a tövével levágom, a csumáját nem szedem ki, ha túl kövér egy paprika akkor hosszában felezem vagy negyedelem és megy a darálóba /elektromos húsdarálót használok/.
A tálba, ahová ledaráltam ehhez a mennyiséghez - 1,5-2 kg-hoz - kb 20 dkg sót szórok és jól elkeverem, picit hagyom állni, közben tisztára mosom a kisebb alakú üvegeket, végül színültig töltöm, mindegyik tetejére fektetek egy lapka celofánt és úgy csavarom rá a tetejét. Mehet a spájzba. A só tartósítja, semmi baja nem lesz.
A petrezselyemzöldet és külön a zellerzöldet ugyanígy teszem el, 2-3 nagy csokornyihoz /szárral együtt persze/ ugyanígy 20 dkg só megy.
Egész télen megvan a finom ízesítőm.
/Édes, drága Nagyikámtól láttam ezt anno./

A 1,5 kg paprikából lett 6 üveg édes, és hegyes erősökből, chiliből és "macskapöcse"-ből pedig lett 1 üveg jó csípős.
Jöhet a tél.



5 megjegyzés:

  1. Szia Anikó! A paprikát csak ledaráltad és sóztad? Más nem kell bele? Üdv, Betti

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, semmi más nem kell bele, még a csumát sem szedem ki, csak a szárát és annak tövét... legfeljebb, ha "kövérek a paprikák hosszában felezem vagy negyedelem. A 1,5-2 kg paprikához teszek 20 dkg sót, de a sima asztali sót, a jódozott nem jó !!! Én a petrezselyemzöldet, zellerzöldet is így teszem el pontosan, a szárakkal együtt ledarálom. Ugyanennyi sóval, 2-3 nagy csokornyit.

      Törlés
    2. Köszönöm szépen! Ki fogom próbálni! :) Puszi

      Törlés
    3. Hihetetlen hogy ennyi az egész...azt nem értem minek teszik akkor bele azt a sok .... a boltiba?! Mikor így a legjobb. Köszi mégegyszer 😀

      Törlés
  2. A keszeget mi is szeretjük, apróra írdalva és jó ropogósra sütve.
    A petrezselymet, zellerzöldet, kaprot én megmosom, leszárítom konyharuhán és amikor már nem vizes, akkor apróra vágom - mint egyébként szokás - megüresedett rámás dobozokba teszem csak natúr. Gyönyörű, friss zöld marad egész télen a mélyhűtőbe. A levesbe vagy petrezselymes krumpliba vagy bármibe olyan mint a friss. A sózást nem szeretem, mert abból nem tehetek semmibe annyit amennyit akarok.

    VálaszTörlés