a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. szeptember 11., szerda

Császármorzsa klasszikusan


 Császármorzsa, a klasszikus változat
Hozzávalók 2 főre
10 dkg búzadara
10 dkg liszt
csipet só
2-2,5 dl min.2,8%-os tej
2 ek cukor
vaníliás cukor
citromhéj
mazsola
3 egész tojás
5 dkg vaj
A tojások kivételével mindent összekevertem egy tálban, letakartam és ment a hűtőbe, minimum 1 órára, de jó, ha többre, akár 1 éjszakára is, mert a grízszemeknek duzzadni kell.
Én reggel kevertem be és délután fél háromkor kevertem hozzá egyenként a tojásokat, jól eldolgoztam a masszában, majd egy nagy serpenyőben felforrósítottam a vajat, hagytam picit barnulni, attól csak még finomabb aromája lesz.
Végül belezúdítottam a sűrűn folyós masszát és hagytam sülni, pirulni, amikor a peremén látszott, hogy összeáll, akkor kezdtem két evőkanállal darabolgatni, morzsásítani, átforgatni, hogy mindenhol megpiruljon. Amikor az egész már jó sült és morzsás akkor készen van.
Lehet porcukrozni és bőven lekvározni.
Imádom benne a mazsolát.
Nem is értem miért nincs gyakrabban, mert nagyon finom.
Ez az adag 2 főre szól, még szerencse, hogy Karina a kisebbik lányom átszaladt kicsit dumcsizni és bevágott egy adagot, mert nekem egyedül sok lett volna, egy személynek bőven elég ennek az adagnak a fele.




2 megjegyzés:

  1. Régebben többször próbáltam, de nem sikerült. Talán a recept volt rossz. Most kedvet kaptam. remélem, sikerül.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha így csinálod ahogy leírtam egészen biztosan sikerülni fog !!! Feltétlen jelezz vissza, mert érdekel :-)

      Törlés