a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. február 5., kedd

Dédi féle savanyú tejes bableves... és menzás piskóta csokiszósszal


 Ez a leves nálunk nagy családi klasszikus, Dédi mamától tanultam, ő főzte így.
Nagyon finom, nem a megszokott, de mégis igazi bablevesíz. Volt hogy főzött bele valamilyen füstölt húsdarabot, ha volt még a padláson az előző disznóvágásból, de volt, hogy csak üresen készült, azaz hús nélkül. Viszont szalonnabőrkét szinte mindig főzött hozzá, csak az íze miatt. Mindegyik variáció jó.
Mellé vagy kelt tésztát sütött - sós tejfölös lapítottat, vagy édes lepényt ami túrós vagy szilvalekváros töltetű volt /mindegyik készítési módja megtalálható a receptjeim között/, vagy valamilyen főtt tésztát, ami lehetett túrós, mákos, diós vagy sós káposztás szélesmetélt, amit ő maga gyúrt hozzá.
Ahogy a gusztus épp megkívánta.
 Savanyú tejes bableves... Dédi féle
25 dkg száraz tarkabab
1 kis darab sovány füstölt sonka, kockázva
2-3 darab szalonnabőr
1 nagy vöröshagyma, nagyobb kockákra
4-6 gerezd fokhagyma, darabolva
babérlevél több, őrölt bors, só
paprikakrém /házi/
Habaráshoz: 1-2 ek. liszt, 2-3 dl tej
Csipetke: 2 tojás és liszt amennyit felvesz
ecet
Először odateszem a füstölhús-kockákat, szalonnabőröket és a babot főni, amikor majdnem puha, a szalonnabőröket kidobom és egy másik lábasban megdinsztelem a vöröshagymát, egy merőkanálnyi főzőlével összekeverem majd a babhoz öntöm, most teszem hozzá a fűszereket is, és tovább főzöm. Közben begyúrom a csipetkének valót jó keményre és kicsipkedem lisztes tálcára, jó soknak kell lennie, mert úgy szeretem, ha bőven van benne, majd a habarást is kikeverem, azaz a lisztet a tejjel simára.
Amikor már tényleg minden puha behabarom a levest, beleszórom a csipetkéket, felforralom, kb. 5 percig hagyom forrni és egy két kanálnyi ecetet öntök hozzá, nem szabad nagyon savanyúnak lennie, épp csak kiérződjön lehelletnyit.
Jól kiforralom és kész is.
Tálaláskor lehet a tányérba a leves alá még tejfölt vagy görög joghurtot tenni
- szeretem a görög joghurtot, majdnem olyan sűrű és krémes mint egy tejföl, talán csak savanykásabb a tejföltől -  és természetesen elengedhetetlen hozzá a friss, ropogós héjú kenyér.
 
Most a leves utánra egy jó kis menzás piskótát sütöttem csokiszósszal, mert imádom.
Menzás piskóta csokiszósszal...
6 tojásból /6 ek. cukor, 6 ek. liszt/ a szokott módon kikevertem és megsütöttem, mazsolát is sütöttem bele, majd felkockáztam.
Csokiszósz
1 étcsokoládés pudingpor
2 ek. kakaópor
5 ek. cukor
8 dl tej
Először összekevertem a szárazakat majd a tejet fokozatosan adagolva hozzá, hogy csomómentes legyen, az egész cuccot felforraltam és krémesen folyósra főztem, állandóan kevergetve hűtöttem.
Mennyei a maga egyszerűségében, én egyszerűen imádom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése