a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. február 10., vasárnap

Tarhonyáshús és gesztenyekrémes piskóta...

Most ezen a hétvégén csak magamnak főztem, sütöttem, mert beteg lett a nagyobbik gyerekem és ilyenkor persze, hogy otthon marad... épp utánaszámoltam, így hogy távol vagyok az emberektől fizikailag, azt hiszem utoljára 2014 táján voltam beteg, mármint influenzás/náthás, hát nem is hiányzik.
Ritkán vagyok beteg, de ha elkap valami, akkor nagyon elszokott.
Nos ma ezek készültek:
Tarhonyás hús... virslivel is
1 maroknyi kockázott sertéscomb
1 nagy vöröshagyma apróra kockázva
3 gerezd fokhagyma törve
pirospaprika
1-2 ek olaj
2 ek lecsó
1 ek. darált, sózott házi paprikakrém
só, őrölt bors
2 db jó minőségű virsli karikázva
kb 20 dkg tarhonya
1-2 ek olaj
Először is a tarhonyát egy külön lábasban sötétre pirítgattam, majd felöntöttem kétszeres vízzel, sóztam, borsoztam és majdnem puhára főztem.
Következett a pörkölt elkészítése, a szokott, hagyományos módon, hagymát dinszteltem, majd hozzáadtam a húskockákat is és nagy lángon összepirítottam, meghintettem kevés pirospaprikával, felöntöttem pici vízzel és mentek hozzá a fűszerek, így főztem puhára, mindig pici vízzel fölengedve, hogy jó sűrű szaft legyen.
Amikor a hús már puha volt, akkor adtam hozzá a virslikarikákat is, majd pár perc elteltével a tarhonyát is, elkevertem, összerottyantottam és kész is volt.
Mint látható a tálalásnál csípős ecetes almapaprikával ettem.
Nagyon finom étel.

 

Gesztenyekrémes piskóta
Muszáj, hogy legyen valami édesség is.
Piskóta:
6 tojás
6 ek cukor
6 ek liszt
A tojásokat a cukorral sokáig és nagyon habosra kevertem, hogy jó levegős legyen, majd kanalanként hozzászitáltam a lisztet. A gáztepsit sütőpapíroztam, és beleöntöttem a masszát, 200 fokon megsütöttem 20 perc alatt. hagytam kihűlni a tepsiben, majd lehúztam róla a sütőpapírt. Hosszanti formában 3 egyforma téglalapocskára vágtam és megtöltöttem a krémmel, kívül-belül, oldalt. Jól behűtöttem szeletelgetés előtt.
Krém:
25 dkg gesztenyemassza
25 dkg mascarpone
rum
cukor
folyékony tejszínhab
Villával összetörtem a gesztenyemasszát, hozzákevertem a mascarponét is, cukrot úgy adagoltam, hogy minden kanál után kóstolgattam, hogy édes is legyen, de ne nagyon.
Egy loccsintás rummal és folyékony tejszínnel /nem főzős!!!/ lazítottam és kézi robottal habos krémmé kavartam, majd megtöltöttem a piskótalapokat.
Finom, szeretem.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése