a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. február 8., péntek

Csontleves és tepertős pogi


 Csontleves lúdgégével
csontok mindenféle
1 nagyobb vöröshagyma héjastól
5 gerezd fokhagyma
1 ek. vegeta
1 ek. zöldséges ízvarázs
3 erőleveskocka
1 cikkely kelkáposzta
kb. 10 dkg fagyott zöldborsó
őrölt bors, paprikakrém darált házi
levesbetét: lúdgége tészta
A csontokat hideg vízben tettem oda, amikor felforrt lehaboztam, majd hozzáadtam az összes fűszert és kb. 2 órán keresztül főztem egészen kis lángon, majd csak akkor tettem bele a kelkáposztát meg a zöldborsót már csak úgy 10 percre.
A lúdgégét külön sós vízben főztem meg, majd amikor a levest átszűrtem, a csontokat, hagymát kidobtam, a többi zöldség és a lúdgége ment vissza a leveslébe.
Mennyei finom lett, rögtön két tányérral ettem belőle.

Pogácsa tepertős teljeskiőrlésű zömmel
40 dkg liszt, ebből 20 dkg teljes kiőrlésű, 10 dkg rétes, 10 dkg finom liszt
1 tasak élesztőpor
1 tojás
2 púpos ek sertészsír
1 ek só
2 tk. őrölt bors
langyos víz
kb. 20 dkg apróra vagdalt darabos tepertő/ de jó a tepertőkrém is, ha az van
Kimértem a liszteket, hozzátettem a többi cuccot is majd egy bögre langyos vizet lassan adagolva elkezdtem begyúrni a tésztát, nem tudom pontosan mennyi víz ment hozzá, mert érzésre ment, egyszer csak összeállt és onnantól csak dagasztani kellett szép simára. A végére a kezem is és a tál is teljesen tiszta lett. A tészta pedig kellemes tapintású, zsíros, sima, és puha, imádom dagasztani, letakarva hagytam duplájára kelni. Amikor eléggé megkelt kiborítottam deszkára - lisztezni nem kell, mert elég zsíros és nem ragadós - kinyújtottam ameddig adta magát, elterítettem rajta egyenletesen a tepertőt, még jól bele is nyomkodtam, meghintettem borssal és itt kellett volna még megszórni sóval is, mert egy picit sótlan lett, majd hajtogattam a szokott módon:
... alulról fel középre
... felülről rá
... balról be középre
... jobbról rá
megigazgattam és leborítottam a kelesztőtállal, pihent 20 percig.
Még kétszer hajtogattam a fenti módon, 20-20 perces pihentetéssel, majd kinyújtottam, kiszaggattam, tepsire raktam a fele mennyiséget, a másik felét tálcára... és még pihent 20 percet, végül lekentem tojással, a tepsis adag ment a 200 fokra előmelegített sütőbe úgy kb. 30 percre, a tálcán lévők meg a fagyasztóba, 1 óra múlva kivettem, bezacskóztam és visszatettem a fagyasztóba, majd jó lesz akár egy hét múlva, amikor megint ráéhezem.
Természetesen isteni lett, alig bírtam kivárni míg ehetővé langyosodott, a tepertődarabok csakúgy roppantak, omlottak a fogam alatt.
Nem kell egy hét várakozás a második adagnak, azt hiszem.
 



2 megjegyzés:

  1. Kedves Anikó! 2 kérdésem lenne, a zöldséges ízvarázzs miben különbözik a vegetától, és a fagyasztott pogácsákat kiolvasztod sütés előtt?

    VálaszTörlés
  2. Kedves Erika, a vegetát mindig az elején adom hozzá, amikor felforrt a víz és lehaboztam, majd ezután jönnek hozzá a zöldségek is, ha vannak, de én már főztem zöldség nélkül is, csak ezekkel és úgy is finom, az ízvarázst pedig a mindig végén, az ízvarázs még zöldségesebb és granulátosabb, azonnal oldódó, és mert ad egy kicsit teltebb +ízt a leveshez, én ezért szeretem használni. A fagyasztott pogácsát kiveszem, tepsire rakom, kb. 20 percet hagyom szobahőmérsékleten állni és csak azután teszem be a 200 fokra előmelegített sütőbe, ahol is pirosra sütöm. Tudd, hogy a pogikat, bármilyen ízesítésű is legyen, ha friss, ha fagyasztott, amikor beteszed a sütőbe mindig 200 fokon gyorsan kell sütni, akkor nem szárad ki. A pogácsáknak, sajtos rudaknak az alacsony hőmérsékleten való sütés egyenlő a tönkretétellel. Remélem tudtam segíteni, bármilyen kérdésed van, nyugodtan írj, mindenre válaszolok, és nagyon köszönöm, hogy benéztél hozzám :-)

    VálaszTörlés