a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. február 2., szombat

Belecsaptam a húsgombócba...

Nekem 25 dkg darálthús pont elég egy kétfogásos ebédre, mert semmiből nem szeretnék annyit készíteni, hogy ki tudja hány napig egyem olyan sok lesz.
Most is így történt, lett leves is meg második is, ráadásul annyira finom lett mindkettő, egy élvezet enni.
Húsgombóc készítése: 2 fogáshoz
25 dkg darált hús
1 db tojás
1 kisebb vöröshagyma nagyon apróra
1 gerezd fokhagyma áttörve
só, őrölt bors
1-2 maréknyi rizs, kerekszemű
Vizes kézzel az összes hozzávalót összegyúrom, ilyenkor érzem az állagból kell-e rizs még hozzá, figyelni kell, mert ha kevés a rizs akkor szét fog esni, ha sok akkor meg kőkemény lesz a gombóc, lehetőleg jól el kell találni a középutat és akkor pont nagyon finom lesz. A fűszerezésre is ügyelni kell, akkor lesz igazán majd ízes, ha nyers állapotában úgy érezzük, hogy túlsóztuk, túlborsoztuk egy kicsit.
Hagytam picit állni, majd készítettem 6 darab nagyobb gombócot a paradicsomszószhoz, és több aprócskát a leveshez.
 
Már csak azt kell eldöntenem, hogy délutánra valami sós pogácsát vagy finom édes palacsintát süssek. Szerencsének tartom, hogy ilyen gondjaim vannak.
 Húsleves... húsgombócos, eperlevéllel.
Nincs zöldségem itthon, de ez engem nem rettent el a húsleves főzéstől.
Simán főzök ilyenkor is csak egy evőkanálnyi vegetával /házi/ és egy evőkanálnyi zöldséges ízvarázzsal, 1 teáskanálnyi darált paprikakrémmel /házi/, megy hozzá még egy kisebb vöröshagyma és 2 gerezd fokhagyma, meg őrölt bors, és természetesen az apró gombóckák, só csak a legvégén, ha szükséges, majd félórai főzés után belefőzöm az eperlevelet ami 5 perc még és készen is van.
Nagyon finom.
Valamikor régesrégen volt egy ismerősöm aki utálta a főtt zöldségeket, soha nem is használta, mindig vegetával főzte a húslevesét, akkoriban elámultam ezen, hogy ez hogy lehetséges, akkoriban csak zöldségekkel tudtam elképzeni az igazi húslevest.
Azóta is legtöbbször zöldségesen főzöm.
De tudom, hogy zöldségek nélkül is lehet finomat főzni. Bizony.
Aki nem hiszi próbálja ki.

Paradicsomszósz... húsgombócos, főtt krumplival.
1 liter paradicsomlét öntöttem egy lábasba és még egy kis vizet is, majd beletettem a gombócokat, sóztam és hegyes erős paprikát karikáztam hozzá - amiről kiderült, hogy nem erős, és fél óra alatt puhára főztem. Fehér rántást készítettem 2 evőkanálnyi olajon, 2 evőkanálnyi liszttel majd hideg vízzel elkavarva simára, besűrítettem a paradicsomot kellemes szósz állagra. Bőven szórtam hozzá cukrot, mert édesen szeretem.
Közben 2 db krumplit pucoltam, majd kockáztam fel és picit sós vízben puhára főztem.
Kedvencem ez is.
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése