a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. február 16., szombat

Krumplis pogácsa a lehető legegyszerűbben...

 

Törtkrumplis pogácsa
Nagyon finom, jóízű, puha, foszlós és egyszerű.
Hozzávalók:
50 dkg liszt kb.
1 tasak élesztőpor
1 tojás
1,5 ek.só
1-2 ek sertészsír
30-35 dkg főtt, áttört burgonya
kb 2 dl langyos víz
tetejére: egy felvert tojás a kenéshez
Megfőztem a krumplit, majd még forrón áttörtem, hagytam hűlni.
Kimértem a lisztet, rászórtam a sót, ráütöttem a tojást, rákanalaztam a zsírt, a kihűlt krumplit, rászórtam az élesztőport, és annyi langyos vízzel - óvatosan adagolva persze - összegyúrtam a tésztát, jól kidagasztottam, majd ugyanabban a tálban letakarva betettem a hűtőbe 1 éjre.
Ma reggeli kivettem, hagytam állni szobahőn, óvatosan átgyúrtam és kinyújtottam. Kiszaggattam, zsíros tepsire sorakoztattam, hagytam kicsit pihenni, végül lekentem egy felvert tojással és 15-20 perc alatt pirosra sütöttem, 200 fokra előmelegített forró sütőben.
Csak semmi komplikálás :-)
 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése