a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. február 20., szerda

Fergeteges káposztalevest főztem...


 Lassan csak vége lesz a télnek, de itt még a végén belehúzok egy kicsit a téliesebb ízvilágba. A káposztafélék amúgy is a kedvenceim. Most is nagyon finomra sikeredett ez a variáció, amit csak úgy saját kútfőből tettem össze, egyébként is mindenféle káposztaétel jöhet bármilyen mennyiségben.
Káposztaleves húsos, kolbászgombócos, paradicsomos...
Hozzávalók:
30 dkg lapocka, kockára darabolva
1 rudacska sütnivaló kolbász
2 db vöröshagyma, kockázva
6-8 gerezd fokhagyma, lapkákra vágva
1 ek. sertészsír
só, bors, szemes kömény, pirospaprika, 1 ek darált paprikakrém, 3 babérlevél, 1 ek csombor /borsikafű/, 1 ek lestyán
0,5 kg savanyúkáposzta
kb 0,5 liter paradicsomlé
2 db kockacukor
A húst kockáztam, majd a zsiradékon fehéredésig pirítottam, kivettem egy tálba,  a sütnivaló kolbászt kinyomtam a héjából, kóstoltam kell e bele valami, bizony kellett, mert nem volt elég ízletes-fűszeres, tettem még hozzá pici sót, borsot, kevés áttört fokhagymát és jól összegyúrtam, majd kis diónyi gombóckákat gömbölyítettem. Majd a hús utáni zsiradékon ezeket is megpirítottam körbe-körbe, majd kivettem a hús mellé a tálba, a zsiradékra szórtam egy kevés köménymagot, majd a hagymákat és összedinszteltem, ment rá kevés pirospaprika és a többi fűszer mind, felöntöttem vízzel és beleraktam a káposztát, a húst és felforraltam, amikor már jól forrt, csak akkor tettem bele a kis gombóckákat, takarékra vettem a tüzet és 2 órán át főztem, a végén öntöttem hozzá a paradicsomlevet és 2 db kockacukrot ízkiegyenlítésül.
Összeforraltam, elzártam alatta a tüzet, lefedtem, hagytam pihenni, és fél óra múlva tálaltam.
Isteni finom lett, megint beletenyereltem egy jó kis ízes káposztalevesbe, pedig holnapra mégjobban összeérnek majd az ízek.
Fergeteges lett nagyon.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése