a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. augusztus 10., péntek

Görög citromos süti





Finom, könnyű, üdítő sütemény.
A meleg napokon különösen jóleső, de szerintem télen sem lehet rossz, ki  fogom próbálni akkor is, ugyanis egyszerű kevert sütiről van szó.
Pikk-pakk elkészül, ide a blogra hosszabb ideig tartott a bejegyzése mint maga a sütemény elkészítése.

Málna blogján láttam meg, aki Bake Ann blogjára irányított a receptért.

Száraz hozzávalók:

20 dkg liszt
10 dkg búzadara
csipet só
2 tk. szódabikarbóna
25 dkg cukor

Nedves hozzávalók:

2,5 dl natúr joghurt vagy kefír
3 egész tojás
1 citrom reszelt héja és kifacsart leve

Kivajaztam és liszteztem a 23x36-os tepsimet, szinte minden sütimet,lepényemet, szögletes piskótámat ebben sütöm.
Bekapcsoltam alsó-felső légkeverésesre a sütőt és kb. 160-170 fokra állítottam.

Először a szárazakat kevertem össze egy nagy tálban, majd egy mérőpohárban a nedves hozzávalókat habverővel simára, egyneművé kevertem és ezek után hozzáöntöttem a szárazakhoz, így aztán már egy fakanállal kevertem simára, csomómentesre. A szódabikarbónától helyes kis buborékok képződnek a keverés közben, de így kell lennie.
Beleöntöttem az előkészített tepsibe és ment a sütőbe ahol 25 perc alatt sült meg, akkor már szárazon jött ki a villa a közepéből. Tehát tűpróba kötelező!!!

Amíg sült addig elkészítettem a leöntő szirupot:

Egy kislábasba tettem:
3 egész citrom reszelt héját és kifacsart levét
15 dkg cukrot
2 dl vizet
és összefőztem sziruposra, kb 15 perc

A megsült sütit azonnal kivettem a sütőből és még azon forrón egy villával sűrűn megszurkáltam és a szintén forró szirup felével egyenletesen meglocsoltam.
Hagytam állni 15 percig majd ekkor a szirup megmaradt részét is rácsorgattam.
Nem kell megijedni tökéletesen beszívja majd a folyadékot.
Amikor teljesen kihűlt csak akkor kockáztam fel és helyeztem tálra majd meghintettem a tetejét porcukorral, bár az kicsit később eltűnik róla mivel az egész süti kissé ragacsos a citromos sziruptól, de valami nagyon finom, nem savanyú hanem kellemesen frissítő, édesen citromos, üdítő édesség.
Vaníliafagyival szervíroztam, mindenki elájult tőle és boldogan falták.
Egy-két darab maradt mára, most pont azt reggelizem teával és mondhatom ma is ugyanolyan állagú, ízű, mint frissen volt, amikor elkészült.




7 megjegyzés:

  1. Citrom rajongó vagyok, mindenbe beleteszem, amibe csak lehet... Tehát ez a citromos süti is igencsak elnyerte a tetszésemet. :P
    Különben nem bántottál meg, dehogyis!!! :)) (de válaszoltam nálam:)) Puszi

    VálaszTörlés
  2. Gabikám akkor ezt nagyon fogod szeretni, mert nagyon citromos és nagyon finom, feltétlen süsd meg. Örülök, hogy ha nem voltam bántó, mert nem akartam semmiképp:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Én még a télen sütöttem citromos, zsíros piskóta szerű kenyeret és nagyon ízlett! Ez is felkeltette a kíváncsiságom, vaníliaöntettel is mennyei lehet, de csak úgy magában egy pohár tejjel is élvezném!! Most éppen kicsi megvonáson vagyok a nyaralás alatt felszedett plusz kilók miatt, de ez pont jó lesz nekem mert egy light-os sütemény! :)

    VálaszTörlés
  4. Van egy receptfüzet sorozatom, abban is szerepel, de nem tudom, hogy milyen összetevőkkel... Már kinéztem magamnak! Nagyon guszta! Pont az ilyen sütiket szereti a párom...

    VálaszTörlés
  5. Barbi ezt nyugodtan eheted, isteni tejjel, kipróbáltam és igazad van vaníliakrémmel is szuper lehet, nagyon könnyű:-))))


    Krisztina ízleni fog meglátod és az egész pofonegyszerű:-))))

    VálaszTörlés