a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. december 14., péntek

Csirkemell fokhagymás, mustáros, sajtos... hosszan sült krumplival



 Csirkemell fokhagymás mustáros sajtos
Hozzávalók:
1 filézett csirkemell 4 vékony szeletre vágva /a többi része felkockázva és lefagyasztva/
Pác:
4 gerezd fokhagyma áttörve
1 ek olaj
1 ek mustár
só és őrölt bors
rengeteg reszelt sajt
Ezt jól összekevertem és egyenként átforgatva benne, majd belehelyezve a szeleteket betettem a hűtőbe 1-2 órára.
Amikor ebédelni akartam már, akkor egy olajozott tepsibe egymás mellé áttettem, mintegy kitörölve a tálat a hússzeletekkel és mindegyik tetejére jó sok reszelt sajtot púpoztam. Pici vizet is aláöntöttem.
180 fokos sütőben bő egy órát sütöttem, amíg a sajt szép piros nem lett rajta.
 Hosszan sült krumpli receptje
Hozzávalók: 1 főre
3 db nagyobb krumpli hámozva, kétszer negyedelve
5 gerezd fokhagyma
0,5 dl víz
olaj, amennyi ellepi a serpenyőben
Egy nagy serpenyőbe tettem az összes krumplit, aláöntöttem a vizet és annyi olajat rá, hogy épp ellepje, fedő alatt takarék lángon először párolódik, majd amikor kezd sercegni, tehát sülni, akkor leveszem a fedőt róla, mellé dobálom a fokhagymagerezdeket és hagyom lekapódni.
Figyelem !!! Egészen idáig tilos keverni !!! Nem szabad hozzányúlni, nem ég le, nem kell izgulni, nyugodtan ott lehet hagyni !!!
Amikor látom, hogy odakapott az alja, akkor kezdem óvatosan alányúlva szűrőlapáttal átforgatni, hogy a teteje is megpiruljon. Ekkor van készen, tálra szedhető. A fokhagymagerezdek is.
Ennek a módszernek az a lényege, hogy a krumpli /de a fokhagyma is/ kívül jó ropogós, belül meg krémes, tálaláskor meghintem sóval.
Mennyei finom, csak magában is, de például 1-2 tükörtojással is vagy sült virslivel is, vagy bármilyen más sülthússal, pl. oldalassal is.




Készítése nagyobb adagban és fázisfotókkal itt látható.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése