a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. december 19., szerda

Édes paradicsomleves és egy kis rántott csirkeszárnytő



Édes, sűrű, fűszeres paradicsomleves
1 liter 100%-os paradicsomlé
kis darab zeller
zellerzöld
rántás: pici olaj, pici liszt, pici víz
cukor
levesbetét: most eperlevél /máskor egy maréknyi rizs/
Az egyik legfinomabb édes leves, legalábbis nekem.
Szeretem.
Elkészítem a vékony rántást, felengedem a paradicsomlével és még kis vízzel is, ha netán túl sűrű lenne, felforralom, beleteszem a zellert és a zöldjét, a végén megcukrozom picit.

 Csirkeszárnytövek kirántva, krémsajtos brokkolival
Újabban szétdarabolom a csirkeszárnyakat, főleg, ha nagyok, ugyanis sokkal könnyebb bánni vele, és sokkal kiadósabb is. 3 féle étel is készülhet belőle.
Most 3 darab csirkeszárnyam volt, 3 felé daraboltam, a szárnytövet kirántani a mai ebédhez, a középső részből tejfölös csirkepaprikás készült holnapra, nokedli lesz mellé frissen, a legvégét meg eltettem a fagyasztóba és majd belefőzöm húslevesbe, a legvégén Falatkám fogja megkapni, az övé lesz majd a levesből.
3 db csirkeszárnytő
a panírhoz a szokásos liszt, tojás, prézli
1/2 kg fagyasztott brokkoli
5 dkg vaj, pici olaj
5 gerezd fokhagyma
2 ek. natúr tejszínkrémsajt
só, bors
A húst paníroztam és kisütöttem jó ropogósra.
Egy serpenyőben olvasztott vajon, ami mellé egy kevés olajat is öntöttem, megfuttattam a fokhagymalapkákat, ráborítottam a fagyott brokkolit, lefedtem, hogy a saját gőzében párolódjon puhára, amikor majdnem jó volt akkor tettem hozzá a krémsajtot, elkevertem egyneművé, sóztam, tekertem rá borsot és kész is volt.
A forró olajban a végén,  a panírozáshoz használt megmaradt tojást is megsütöttem és azt is tálaltam.
Finom volt.




1 megjegyzés:

  1. Mi is szeretjük a paradicsomlevest, amibe én szárazon kicsit megpirított zabpelyhet teszek. De a csirkeszárny is jöhet.

    VálaszTörlés