a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. december 3., hétfő

Kenyérsütés gépben



 Nem volt kedvem kézzel pancsolgatni, dagasztgatni, viszont muszáj volt sütnöm, mert nem volt kenyerem. Körülbelül 5 éve, hogy nem sütöttem a kenyérgépben kenyeret, amikor megvettük anno, akkor bezzeg egyfolytában hetekig csak abban sütöttem, de azóta eltűnt a géppel kapott recepteskönyv is, ráadásul teljesen elfelejtettem még a gép kezelését is, annyira csak kelt tészta bedagasztására használtam.
Nekiestem az internetnek, millióféle kenyérrecept van fent, na ezekből állítottam össze ezt ami itt kisült, nagyon féltem a végeredménytől, de kár volt, mert finom lett nagyon, talán csak egy kicsit sötétebbre fogom a következőt sütni, az én ízlésemnek az felelne meg jobban.
4 féle lisztkeveréket használtam, érdemes volt.
 Hozzávalók:
3 dl langyos víz
1 ek. só
1 tk. cukor
1 ek. ecet 10%-os
3 ek. olaj
10 dkg rétesliszt
10 dkg fehér rozsliszt
10 dkg teljeskiőrlésű búzaliszt
20 dkg kenyérliszt
1 tasak élesztőpor
Ebben a sorrendben betettem mindent a tartályba, majd elindítottam a sima fehér kenyér programon, közepes színben /na legközelebb a sötét lesz/, és az 1000 gr formára. Gondoltam rá, hogy menet közben szórok hozzá tökmagot vagy napraforgómagot, de annyira azt hittem, hogy úgysem fog sikerülni, hogy inkább maradtam a sima variációnál. Kishitű voltam.
Itt teszteltem jóféle füstölt kenyérszalonnával és csípős ecetes cseresznyepaprikával.
De ettem vajazva téliszalámival retekkel, majonézesen prágai sonkával csemege uborkával, ettem rántottához, tükörtojáshoz. Egyébként nem eszem sok kenyeret, főtt ételekhez szinte soha, de ha van ilyen friss, jóízű kenyerem akkor azonnal muszáj szendvicseznem.
Szeretném kipróbálni még a gépben sütött kalácsot is. Most majd ez jön.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése