a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. december 21., péntek

Karácsonyi sütésem... Hókifli 2.

Most másféle receptet próbáltam, mint ami már fent van.
Több mindenkinél nézelődtem, elsősorban most Neánál és Gabinál és az ő receptjeiket vetettem össze.
Hókifli  másként  2.
40 dkg rétesliszt /lehet 20 dkg finom és 20 dkg rétesliszt is/
20 dkg zsír
1 tasak élesztőpor
csip.só
2 ek cukor
kb. 2 ek tejföl
Összegyúrtam gyorsan simára, majd három darabra osztottam, fóliáztam és ment a hűtőbe min. 20 percre. végül is volt az 2 óra is.
Majd lisztezett deszkán vékonyra nyújtottam, a 6 cm-es átmérőjű pogácsa szaggatóval kiszaggattam.
Kemény szilvalekvárom van, az a szobolcsi-penyigei fajta, minden kerek lapkára étkezőkéssel, mert annak félkörös a vége és nem hegyes - Dédimamáék páros késnek hívták, először nem tudtam miről beszélnek, majd kiderült, hogy mivel a villával van párban, így az a páros kés, végül is logikus teljesen - tehát késhegynyi darabokat osztottam, majd feltekertem és kifli formára próbáltam igazítani. Mentek a tepsire.
Persze, hogy itt is jó sok szilvalekvárt elnyalogattam, valami isteni finom magában is.
180 fokos sütőben kb. 15-20 percig sültek a kiflik, épp hogy az aljuk kezdett színesedni és már kész is volt.
Közben egy tálban 4 ek porcukrot 2 cs bourbon vaníliáscukorral elkevertem, és még melegen beleforgattam az összes kiflit, majd tálra rendeztem, de még ott is soronként/rétegenként kapott egy kis cukorszitálást.
Finom ez a recept is, pláne frissen, még langyosan. De pár nap elteltével rájöttem, hogy az én régi nagymamás receptem finomabb, sokkal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése