a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. december 16., vasárnap

Birsalmaleves és egybensült fasírt ebédre



Birsalmaleves... most tejszínesen
1 ü. általam eltett birsalmabefőtt
+ kétszeres víz
1 tk. mézes fűszerkeverék
1 cs. vaníliás pudingpor
1 dl habtejszín
Lábasba öntöttem a kompótot a vízzel és felforraltam, közben megszórtam a fűszerrel.
Közben kevés hideg vízzel kikevertem a pudingport, majd hozzáöntöttem, kevergetve megvártam, hogy sűrűbb legyen és felöntöttem habtejszínnel. Összeforraltam.
Mennyei finom. Különben is nagyon szeretem a birsalmát minden formájában, még van sajtom is az őszi készítésből, úgy vigyázok rá, mint a szemem fényére.

Fasírt egyben sütve főtt tojással... rizibizivel
Recept  itt


Rizibizi készítési módja:
1 bögre rizs
pici olaj
só, bors
petrezselyemzöld
1 bögre zöldborsó, idény szerint fagyott vagy friss
minimális zsiradékon átpirítva a rizst, felöntve dupla mennyiségű folyadékkal, sózva, borsozva, petrezselymezve,  hozzászórva a zöldborsó, NEM KEVERNI ! ilyenkor 5-8 percig forralom, majd elzárom, tiszta konyharuhával letakarom, félreteszem és hagyom, hogy saját gőzében puhulva minden folyadékot magába szívjon ... a végére kész a Rizibizi.
Tálalás előtt egy villával fellazítom, hogy pergős szemeket kapjak.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon finom lehet a leves. Nekem is sok befőttem van. Egyszer kipróbálom így is.

    VálaszTörlés