a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. december 18., kedd

Még egy bögrés banánkenyér



Már megint. Mindig úgy járok, hogy egyszercsak bebarnul a banán, pedig minden reggel eszem egyet éhgyomorra, amikor még szép aranysárga, aztán jön egy olyan reggel amikor komolyabb reggelire vágyom, mondjuk egy tojásrántottásra vagy bundáskenyeresre és elmarad a banánevés, kiesem a ritmusból, na ilyenkor megsértődik és barnulni kezd.
Vagy tejturmixként végzi vagy banánkenyérként.
Nos pont így született ez ma a gerslis bablevesem mellé második fogásnak. Tűnődtem, hogy leöntöm csokimázzal, de aztán felülkerekedett bennem a józan ész, csak nem pocsékolom el a drága étcsoki készletemet erre a hétköznapi sütire, amikor azok kellenek a zserbóra majd.
Finomnak finom ez a banánkenyér, de őszintén, nem egy izgalmas krémes-habos valami csoda, kissé unalmas egy sütemény, pedig aztán próbálom feldobni mindennel amivel csak lehet. Végül is az ilyen ködös, piszok hideg délutánokat csak feldobja egy kicsit.
Akkor jöjjön a recept.
Még egy bögrés banánkenyér
1./ tál
1,5 bögre banánpép, 4 db banán, csak úgy hevenyészve összenyomkodva, törve
1 narancs reszelt héja és a kipréselt leve
0,5 bögre olaj
3 egész tojás

2./ tál
1 bögre süteményliszt
0,5 bögre zabpehely
csipet só
1 cs. sütőpor
0,5 bögre cukor
1 tk. fahéj

1 maréknyi mazsola
1 maréknyi mogyoró
Mindegyik tálat szépen kikevertem a bennelévőkkel, majd összevegyítettem egyneművé, nem kell túlzásbavinni a keverést, ha szemre összeállt akkor már jó. belekevertem a mazsolát is és a mogyorót is.
A massza felét áttöltöttem egy másik tálba, és ahhoz még kevertem egy nagy evőkanálnyi kakaót szépen egyenletesre.
Dobozformájú kenyérsütőmet jó alaposan kivajaztam majd liszteztem és kanalanként felváltva csorgattam bele a masszát először a világosabból, majd rá a kakaósból... és így tovább míg tartott, ettől lesz majd klassz márványos, ha lesz, az enyém inkább foltos lett, de kicsire nem adunk, jó ez így is.
Közben a sütőt 180 fokra előmelegítettem és a sütit több mint egy órán át sütöttem alsó-felsőn, kellett is, mert a villa csak jó sokára jött ki a közepéből szárazon, mivel többször is tűpróbát végeztem, hogy tutira átsüljön.
Kiborítottam rácsra, ott hűlt ki teljesen, majd akkor porcukroztam.
Azért unalmas ide vagy oda, két jókora szeletet bevágtam a délután folyamán.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése