a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. február 10., hétfő

Almás pite




Imádom ezeket az egyszerű sütiket, ezeket a nagymamás sütiket, mert gyerekkoromban ilyeneket ettem rendszeresen. Nincs ezeknél jobb.
Töltelék:

2-3 kg alma hámozva, reszelve
20 dkg cukor
fahéj

Reszelés után jól összekevertem a cukorral, fahéjjal és addig állt amíg a tészta elkészült.
Enyhén csavarom ki, hogy maradjon benne kis lé azért, a tálban maradt csavarás utáni levet pedig pohárba töltöm és nagy élvezettel kortyolgatom, míg elkészül a süti.




Ezt a tésztát használom ezer éve a pitékhez, a Nagymamám és az Édesanyám receptje, ezt sütöm a mazsolás-túróshoz, almáshoz, meggyeshez, mákos-meggyeshez, almás-mákoshoz, dióshoz, csak mákoshoz.
Tészta:

40 dkg liszt
1 sütőpor
csipet só
25 dkg hideg vaj/margarin  vagy 15 dkg sertészsír
15 dkg cukor
1-2 tojássárgája 
1-2 ek. tejföl,  annyi amennyitől összeáll a tészta

Szóráshoz: 1-2 ek. búzadara/ vagy őrölt dió
Kenéshez: a maradék tojásfehérje

A lisztbe belekevertem a sütőport, majd a hideg vajjal elmorzsoltam és hozzáadtam az összes többi hozzávalót. Sima tésztává gyúrtam.
Kettőbe vettem és most kivételesen pihentetés nélkül, rögtön, lisztezett deszkán tepsi méretűre - kb. 25x35 cm a mérete -  kinyújtottam, majd belehelyeztem a tepsibe, a széleit körben-körben felhúzogattam a tepsi szélére. Megszórtam egy-két kanálnyi búzadarával egyenletesen, majd erre terítettem rá a kicsavart almatölteléket, túlságosan nem tanácsos kicsavarni, mert akkor száraz lesz az egész sütemény a végére.
Kinyújtottam a másik adag tésztát is a tepsi méretére és ráborítottam a töltelékre, körben a széleit kissé belenyomkodtam, összecsippentettem az alsó lap szélével. Villával megszurkáltam, hogy a keletkező gőz ki tudjon jönni alóla sülés közben, majd lekentem tojásfehérjével és ment a 180 fokra előmelegített sütőbe, 45 percre, alsó-felsőn sült. Az időtartam sütőfüggő, mindenkinek más a sütője !!!
Megvártam, elég nehezen, míg langyosra kihűlt, akkor porcukroztam és kockákra vágva tálakra rendeztem.
Majd nekiestünk... és csak faltuk....







12 megjegyzés:

  1. Ahány ház, annyi féle almás pite. Jó ház a tiéd, nagyon guszta! Különben én is rajongok érte... Guszta!

    VálaszTörlés
  2. Krisztina imádom, van, hogy csak 45 dkg liszttel készítem és 25 dkg vajjal, kevesebb tejföllel, úgyis finom, ezzel a kettővel szoktam variálni:-))))

    VálaszTörlés
  3. A helyzet az, hogy ez éppen úgy néz ki, mintha a Mamám sütötte volna...

    S biztos, hogy az íze is olyan! Látom a fotóról :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Vikikém pont olyan...az én nagyikám is ilyennek sütötte, imádom:-))))

      Törlés
  4. Remélem már rendben az egészséged, az ilyen finom házisütemények gyógyítának :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem, még nincs rendben, de majd meghaltam ezért a sütiért, muszáj volt felkelnem és megcsinálnom, persze segítséggel:-))))

      Törlés
  5. Nagyon szeretem én is ezt a régi almás pitét, és készítem is az anyukám, nagymamám féle recept alapján.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Lívia ezek a legjobbak, ezek az egyszerű kis sütik:-)))

      Törlés
  6. Anikó - köszönöm ezt a receptet! Isteni! - Anyukám kedvence?

    VálaszTörlés
  7. Én köszönöm, hogy vitted és megsütötted :-)

    VálaszTörlés
  8. Anikó! Mekkora a tepsi? Gáztepsi méret?
    Köszönöm

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem gáztepsi, hanem kb.25x35 cm-es tepsi a mérete :-) Rögtön beírom a receptbe is, köszi, hogy rákérdeztél, mert ez lemaradt onnan :-) Jó sütést, finom lesz :-)

      Törlés