a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. február 4., kedd

Sajtos pirog....


.... Vicuskánál láttam meg ezt a nagyon finom, nagyon sajtos, sós süteményt, piteszerűséget, és mivel nekem nincsenek igazán ilyen sós sajtosok dömpingben a receptjeim között, gondoltam kipróbálom.
Ez még a hétvégére készült, már betegen álltam neki, ki is merített rendesen, de megérte.
Nos telitalálat !!!
Eszméletlenül finom, akár magában, akár egy kiadósabb leves után, akár vendégfogadásra.
Nálam azonnal a rendszeresen készítendő, fő-fő receptek közé került, mert gyorsan elkészül, semmi komplikáció, és főleg azért mert a rengeteg sajt benne valami csodafinommá teszi, mi pedig imádjuk a sajtos dolgokat.
Kössz Vicuska.



Tészta:
20 dkg liszt
20 dkg reszelt trappista sajt
20 dkg 20% tejföl
csipet szódabikarbóna

Hozzávalókat jól összegyúrtam majd fóliába burkolva ment a hűtőbe 1 órára.
Több időt is eltölthet ott, tehát előre is elkészíthető.

Töltelék:
10 dkg ömlesztett lágy sajt /camping sajtot használtam/, 1 db elég
10 dkg trappista sajt reszelve, 5 dkg is elég
10 dkg sós feta sajt morzsolva, 5 dkg is elég
1 tojás
sok petrezselyemzöld vagy sok zellerzöld apróra vágva
1 db kisebb vöröshagyma, kis kockákra aprítva
őrölt bors

Hozzávalókat krémesre kevertem egy tálban, sózni nem kell, mert a feta nagyon sós és ennyi elég is benne.
Esetleg egy nagyon kevés tejföllel lehet segíteni a krémessé válásban.

1 tojás enyhén felverve a kenéshez




Egy kerek tortaformát jó alaposan kivajaztam /de lehet zsírozni is/, alját is oldalát is.
Sütőt bekapcsoltam 220 fokra. 
A tésztát kettőbe vettem, majd az egyiket lisztezett deszkán a tenyeremmel, ujjaimmal szétlapogattam nagyjából a tortaforma méretére, igazság szerint nagyobbra kellett volna, hogy később a tetőrésszel összecsipkedhettem volna, hogy süléskor egy zárt egységet képezzenek, na ez nem sikerült, egyszerűen tovább már nem akart nyúlni a tészta, illetve féltem, hogy elszakad, tehát lett amekkora lett és belefektettem a forma aljába.
Erre kentem a tölteléket, ami a képeken is jól látható, hogy rengeteg lett, itt is kisebb területre kellett volna csak a töltelék, úgy 2 cm-el beljebb körre, de ezt csak akkor lehetett volna kivitelezni, ha kevesebb sajtot keverek be, tehát mondjuk kihagyom a reszelt trappistát és csak a feta meg az ömlesztett sajt marad, akkor úgy kevesebb lett volna, és akkor a tetőrészt és az alsó tésztát össze lehetett volna csipkednem.
Mindegy. Igy alakult.
Először pánikba estem, amikor megláttam, hogy milyen sok a sajtkrém, teljesen kitöltötte a forma alját, sőt, vastagsága is bőven volt, de gondoltam, hogy mivel ez egy piteszerű valami, talán nem lesz probléma.
A másik darab tésztát ugyanúgy szétlapogattam, nyomkodtam, mint az elsőt és a felvert tojással bőven lekentem, majd óvatosan alányúlva ráborítottam a tojásos felével lefelé a sajtkrémre.
Tetejét újra megkentem tojással, majd betettem a nagyon forró sütőbe /200 fok kezdésnek majd visszavettem 180 fokra/, ahol is pirosra sütöttem, ami
kb. 20-25 percet vett igénybe.
Mikor kész lett kicsit hagytam hűlni, lekapcsoltam a forma oldalát és egy tortalapáttal alányúlva tálra csúsztattam.
Pont mint egy tortát úgy szeleteltem tálaláskor.
Sütés előtt persze lehet a tetejére szórni különféle magokat, ki mit szeret, vagy mi van otthon, én elfelejtettem a nagy izgalomban, pedig többfélém is van itthon, na majd legközelebb.
Igy, sima tetővel is nagyon finom lett, végül is egyáltalán nem számított az sem, hogy nem tudtam a két tésztaszélt körbe-körbe összekapcsolni, isteni sós, sajtos finomság kerekedett belőle, az egész család boldogan falta egy jó sűrű gulyásleves után, másodiknak.







3 megjegyzés:

  1. Ebben a formában is elfogadnám az egészet!!! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehetett igen guszta! Vicuskától már én is készítettem valami hasonlót ami szintén finom volt!
    Olvastam hogy beteg vagy, mielőbbi gyógyulást kívánok .Pihenjél sokat!

    VálaszTörlés
  3. Éva finom lett nagyon, bár kissé pánikoltam amikor kiderült, hogy sok a krém és nem tudom batyuvá összecsipkedni a tésztát. De jól alakult:-))))

    Éva finom, érdemes elkészíteni.
    Nagyon köszi a kedves szavaidat, igen tüdőgyulladást kaptam egy kis meghűlésből, de már lábadozom, de még nem az igazi, pihenek is, mert nem nagyon bírok még semmit a gyengeségtől:-))))

    VálaszTörlés