a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. november 10., csütörtök

Holnap Márton nap... és akkor elvileg libát eszünk... ettünk régen...





Sajnos elmúltak azok az idők amikor még hatalmas Márton napi libalakomát készíthettem évente, amikor még éltek a szüleim és a férjem, akiknek hatalmas élvezet volt ezeket a finomságokat elkészíteni, mert imádták.
A gyerekeim is szeretik, de ma már jobban vigyáznak az alakjukra, jobban figyelnek az egészséges táplálkozásra, szóval nem nagyon izgatja őket az ilyenkori libaevés hagyománya.
Meg drága is, libamájat például aranyárban lehet venni, botrányos.
Persze részleteiben is lehet készíteni ezt-azt, szoktam is, csak libalevest és ludaskását, vagy csak libacombot sütni párolt káposztával törtkrumplival, de így kompletten az egészet már nem nagyon.


A képekhez tartozó összes receptet megtaláljátok a blog főoldalán jobbra lent a liba címszó alatt.
Jó étvágyat hozzá mindenkinek !!!


-liba kompozíció


-libaleves

-ludaskása

-libacombok ropogósra sütve

-libazsírral tört krumpli és libatepertővel megszórva

-libamáj kisütve

-libamás zsírjában kifagyasztva

-libatepertő ropogósan

-libamell ropogósra sütve

-lilakáposzta párolva

-birsalmakompót


-libatepertős hajtogatott pogácsa



5 megjegyzés:

  1. A libaleves és a ludaskása máris jöhet!!!!

    VálaszTörlés
  2. Én vagyok a libák megmentője. :) Képzeld Anikó, egyáltalán nem tudom megenni a libahúst. Egyszer kóstoltatták velem, ráadásul finomnak mondott húsleves volt, de nekem annyira nem esett jól, hogy két napig csalánkiütéses lettem tőle a fejem búbjától a talpamig... Már a szagát sem bírom. Ez van, így mindig kimaradok a libanapi evészetből. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Jujjj, hallottam már ilyenről, akkor neked rá sem szabad nézni libára, enni meg pláne nem, jó kis ételallergiád van, te szegény :-( Nekem hála az égnek nincs ilyen, így nagyon szeretem, bár most így egyedül már én sem készítek, csak az elmúlt évek képeiben gyönyörködöm :-)
      Mára töltött csirkét csinálok, de űgy ahogy Dédi anno valamikor, hogy a megtöltött csirkét megfőzte zöldségekkel levesnek, majd óvatosan kivette és tepsiben ropogósra sütötte, na ez lesz ma az ebédünk Katuval, kettesben :-)

      Törlés
  3. Igazából nem allergia, csak valamiért már a szagától rosszul vagyok a libának. Nem tudom miért.

    Hű, az nagyon finom lesz Anikó! :) Remélem, fölteszed majd! Egészen különleges lehet.
    Ölellek benneteket, ma különösen jó a házban benn sütőt bekapcsolni, sütni-főzni, melegedni! Nálunk esik a hó, megint. Zord idő van. De bentről olyan jó nézni a havazást. :)

    VálaszTörlés