a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 24., szombat

És akkor itt a meggyes pite is...


Egyszerűen muszáj volt ezt is megsütni, nagyon, nagyon finom.
A tészta ugyanaz, mint a túrósnál, almásnál, azaz:
45 dkg liszt
1 sütőpor
25 dkg hideg vaj vagy margarin
15 dkg cukor
1 egész tojás
csipet só
tejföl amennyitől jól összeáll a tészta

1-2 ek. búzadara

A lisztet a vajjal összemorzsolni majd hozzá az összes többi és kevés tejföllel simára összedolgozni, pihentetni min. 30 percig, majd kettőbe venni, vékonyra nyújtva tepsibe teríteni, lehet rá hinteni 1-2 ek. búzadarát, majd arra jön a töltelék, végül a másik tésztalappal befedni.




Töltelék
2 üveg meggybefőtt vagy nyáron 2 kg magozott friss meggy
cukor
fahéj
1-2 ek. étk. keményítő vagy 1 tasak dr.oetker tejszínpudingpor
2 tk. zselatin

Ha friss meggyből készül akkor csak összekeverem a magozott meggyet 1-2-3 ek. cukorral és őrölt fahéjjal, a tésztára szórás előtt gyengéden kinyomkodom, nem nagyon, hogy nehogy túl száraz legyen
/a levét természetesen megiszom/.
Egy lábosba beleöntöttem a befőttet levével együtt és odatettem a tűzre. Beleszórtam egy kevés cukrot, és meghintettem fahéjjal. Amikor felforrt, a kevés hideg vízben elkevert 1-2 evőkanálnyi keményítőt belecsorgattam és megvártam amíg besűríti, valamennyire sűrű is lett, de úgy találtam nem eléggé és így még kevés langyos vízben feloldottam 2 teáskanálnyi zselatint is és azt is hozzáöntöttem. Jól elkevertem, levettem a tűzről és félretettem hűlni.
Ezek után bőven volt időm a tésztát elkészíteni.
Amikor kihűlt és megdermedt a meggykrém szépen rásimítottam a tésztára.
Féltem, hogy a meleg sütőben túlságosan felolvad megint és folyós lesz, de nem volt vészes, a búzadara nem véletlenül kell, sok nedvességet felszív.

Teljesen kihűlve porcukroztam és kockáztam fel.
A kóstolásánál azért szükséges volt kiskanalat használni, nem lehet kézbe venni, mint pl. a túróst, mert a meggytöltelék lágy ugyan, de valami eszméletlen finom, érződik a fahéj is kellemesen.
Legközelebb megpróbálom kicsivel több zselatinnal, bár nem akarom kemény zselé állagúra sem a tölteléket.
Szívből ajánlom kipróbálásra, mert nagyon finom.







8 megjegyzés:

  1. Ez is istenien jól néz ki, ugyanúgy, mint a túros pitéd.

    VálaszTörlés
  2. Ezt még inkább nagyon szeretem, vagy szeretném most ha lehet? Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon csábítóan néznek ki, már a túróst is megnéztem magamnak! Ez a pite olyan ügyes kis találmány, szeretem én is! :))

    VálaszTörlés
  4. Vettem, vittem, a túrós mellé mentettem. A töltelék, azzal van a gond sokzor, hol híg, hol száraz... Ez biztos jó lesz, köszönöm! Milyen lesz még?

    VálaszTörlés
  5. No, hát neki sem mondanék nemet. Állati guszta. :)))

    VálaszTörlés
  6. De megkívántam, nagyon finom lehet.

    VálaszTörlés
  7. Lányok, nagyon finom lett, először csak néztem, mert hígnak tűnt a töltelék, de ahogy kihűlt teljesen akkor összeállt, szóval csak teljes kihűlés után szabad felvágni, még a langyosnál is kicsit folyósabb, isteni finom a meggy íze a fahéjjal. Érdemes megcsinálni, nagy siker volt:-)))))
    Nem tudom mi lesz a következő, most rápihenek kicsit a pite tésztára:-)))))

    VálaszTörlés
  8. Anikó, ha nem veszed zaklatásnak, kérlek nézz be hozzám egy kis apróságért! :))

    VálaszTörlés