a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. szeptember 23., péntek

Az én túrós pitém



Mindenkinek megvan a maga pite receptje, amire esküszik, hogy az a legjobb, az én családomban mindenki ezzel az alábbi recepttel süti sok-sok évtizede.
Már olyan sok receptet kipróbáltam, volt közte jó és kevésbé jó, de azért mindig oda lyukadok ki, hogy az a legjobb ahogy anyám és nagyanyám készítette annak idején.
Szeretem ezt a süteményt, mert olyan családias, finom, egyszerű, mindenki szereti, mindenki készíti.
Háromféle töltelékkel szoktam készíteni, túrós, almás és meggyes. Egyik finomabb mint a másik.

Most jöjjön az én túrós pitém:

Tészta:
40 dkg liszt
1 sütőpor
1 kocka ráma /25 dkg/ vagy ugyanennyi vaj  vagy 15 dkg sertészsír
15 dkg cukor
1 tojássárgája /fehérje kell majd a teteje kenéséhez/
csipet só
1-2 ek. tejföl, ill. annyi kanállal amennyivel összeáll a tészta és jól gyúrható lesz
Szóráshoz: gríz vagy zsemlemorzsa, bármelyik jó

Fentieket összegyúrom gyorsan, majd fóliába csomagolva megy a hűtőbe min. fél órára, de ha tovább, az csak még jobb. Amikor sütni akarom, kettőbe veszem, lisztezett deszkán vékonyra nyújtom, olyan vékonyra amekkora a tepsi alja, az enyém elég nagy, így tényleg jó vékony a tészta, nem szeretem a vastag tésztát, a tölteléknek kell érvényesülnie szerintem. Meghintem lehelletnyi vékonyan búzadarával, majd rásimítom a tölteléket egyenletesen, végül beborítom a másik, szintén vékonyra nyújtott tésztalappal, óvatosan rányomkodom, igazítom, majd egy villával megszurkálom, lekenem a tojásfehérjével, de van hogy nem kenek rá semmit és úgy megy a sütőbe, 180 fokon kb.45-50 perc, de lehet kevesebb is, ahogy szép színű lett a teteje, kész is.
Ha kihűl csak akkor kockázom és porcukrozom, mert melegen nagyon törékeny.
A széleit körben mindig levágom /ezeket imádom én megenni/, mert így szép kockákra lehet darabolni a sütit.
Langyosan a legfinomabb.

Töltelék:
1 kg túró
2 tojássárgája
tojásfehérjéket kemény habbá verem
15 dkg cukor
vaníliás cukor vagy aroma
csipet só
1 citrom reszelt héja és kifacsart leve
10 dkg mazsola

A túrót egy nagy tálban, tiszta kézzel átgyúrom és hozzákeverek mindent, a citrom levéből csak annyit öntök amitől sűrűn krémes lesz, nem szabad hogy híg legyen. Legvégül forgatom hozzá a tojásfehérjehabot óvatosan.








A férjem együltő helyében megevett fél tepsi adagot még langyosan, és közölte velem "most sikerült a legjobban" - mindig így csinálom és ő minden alkalommal ezt mondja, imádom - nagyon szeretek neki sütni-főzni mert nem spórol az elismerő szavakkal, én pedig élvezettel figyelem hogy tűnik el kockáról kockára a süti, vagy bármilyen étel.
Legközelebb jönnek az újítások a meggyes majd a szilvás, azokkal is szenzációs lesz, télen meg jön az almás meg az almás-mákos változat is, egyik jobb, mint a másik.


12 megjegyzés:

  1. Nálunk fater mondja arra amit épp készít az ember:"Ez a legjobb, ez a kedvencem". Hiába mondom neki, hogy ezt majd' minden alkalommal elsüti, kb. annyi a válasz..áhh, de ez az igazi. Szóval úgy látszik ez pasi vonalon működik. Mi is szoktunk ilyet sütni, de nincs neve, csak "túrós". Mert ugye túróst mi mást is készíthetnénk..)))

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki. Most elfogadnék egy szeletet.

    VálaszTörlés
  3. Hmmm, de finom!! Imádom a túrós sütiket!

    VálaszTörlés
  4. Sajnos sosem készítettünk eddig ilyen sütit, de nagyon guszta.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta a süteményed, valóban elég nagy a tepsid, mekkora a mérete? Nekem is van egy receptem még Anyukámtól szeretem azt a fajta tésztát, de lehet hogy egyszer kipróbálom ezt is!
    Nagyon jó lehet Neked hogy dícséri a férjed amit készítel. Az én férjem sajna nem dícséri és egyszer mondtam neki hogy milyen azt mondta " nem dícsérni kell hanem megenni". Ez van, nem vagyunk egyformák !:)

    VálaszTörlés
  6. Nagyon guszta:) Én is anyukám receptjét használom, megunhatatlan:)

    VálaszTörlés
  7. Anikó, ez most engem is nagyon megérintett:) Csak hát tudod, nem mindenki van abban a szerencsés helyzetben, mint te, hogy nagy keletje van a főztjének (sütijének)... Úgyhogy a tanácsodat kérem, mert nem akarom elsőre eltúlozni, szerinted ha minden hozzávalót elfelezek, abból kisülhet valami ehető dolog? Mert ha megint rám marad, és meg kellene ennem az egy kiló túróból készült sütit, lehet, hogy soha életemben nem akarnék többet enni ilyesmi:)

    VálaszTörlés
  8. Teakert :-)))

    Marika63, Marka, Kati, nagyon köszönöm:-))))

    Éva, a tepsim 23x35 cm-es, szerintem az már felér több dícsérettel, hogy a férjed boldogan megeszi, nem???

    Trollanyu, szerintem is maradni kell az anyai, nagyanyai örökségnél, az a tuti:-))))

    Yoen, abszolút jó lesz, ha felezed az adagokat, ugyanolyan jó és finom lesz a sütemény:-))))

    Tegnap este az utolsó 3 darabot ettem meg vacsorára egy pohár hideg tejjel, mondhatom így is isteni volt, úgy belelkesedtem hogy most a hétvégén meggyel fogom elkészíteni, sőt a mákos pite sem utolsó, annak is a receptje megtalálható a címkék alatt:-)))))

    VálaszTörlés
  9. Anikó, légyszíves nézzél be hozzám szeretnék egy díjat adni!

    VálaszTörlés
  10. Nagyon guszta sütit készítettél ismét. A receptet kölcsön is kérem. :)))

    VálaszTörlés
  11. Megyek Éva, köszi:-)))

    Petra, szívesen adom a receptet, remélem neked is jól sikerül. Ne tudd meg tőled mennyi receptet hoztam el, ami mind elkészítésre vár, aztán amikor nekidurálom magam végre a sütésnek, akkor ilyeneket sütök, mint a túrós pite, mert ez egyszerű, nem kell sokat faxnizni, néha fáradtnak érzem magam, hogy nekiálljak valami komolyabbnak:-))))

    VálaszTörlés
  12. Én is hasonlóan készítem, csak kevesebb cukorral, kéne is sütni egy adagot hétvégére!

    VálaszTörlés