a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2012. július 24., kedd

Habkönnyű tejberizs karamellizált őszibarackkal







Ennek a hétvégi desszertnek története van.
Pénteken több minden más mellett vettem 2 kg gyönyörű érett őszibarackot, majd megszólalt olyan szép és hamvas volt.
Amikor hazaértem és elpakoltam az egyebeket, rögtön megmostam párat és nekiültem megenni, szomjas is meg az őszire is kiéhezett voltam.
Őrületes csalódás, és méreg,  ugyanis a csodaszép baracknak az égvilágon semmi, de tényleg semmi íze nem volt.
Még vízíze sem.
Azt hittem ott helyben megüt a guta, meg főleg mihez kezdjek vele, mert hogy senki nem fogja megenni az biztos.
Kidobni a mai árak mellett luxus.
Tök véletlenül Nea blogján szembejött velem a megoldás.


Az ősziket meghámoztam, kimagvaltam - szerencsére magvaválló volt, legalább ezzel nem kellett küzdeni - és feldaraboltam.
Egy kislábasban barnacukrot olvasztottam, úgy 2 dl-nyit, amikor már szép színe volt, beleborítottam az őszidarabokat és összerottyantottam.
Főztem egy jókora adag tejberizst, 1,5 liter tejből, 2,5 dl rizzsel, vaníliarúddal, ahogy azt kell.
Kihűtöttem, majd 3 dl tejszínt kemény habbá vertem és lazán belekevertem.
Nagy kelyhekbe és tálkákba osztottam a rizsből majd a karamelles barackból, megint rizs és a tetejére barack. Jól behűtöttem.
Hát lett egy pár adaggal, nagyon finom volt és még szerencse, hogy meg tudtam menteni az ősziket illetve ehetővé tettem.
Kössz Nea az ötletet, nélküled kidobásra került volna.
Azóta már máshol ugyan de megint vettem őszit, vásárlás előtt kértem az árust, hadd kóstoljam meg, mert még egyszer nem akarok így járni.






9 megjegyzés:

  1. Hát igen, van ez így, én is jártam már sokszor hasonlóképpen. De mindig van megoldás, látod. :)

    (Nálam még a kompót egy bevált trükk az ízetlenebb gyümölcsre, illetve én is öntetet vagy gyors "lekvárt" szoktam készíteni belőle. Meg salátát, vagy csatnit.)

    VálaszTörlés
  2. Igen, de tudod a méregtől hirtelen nem láttam/hallottam, semmi nem jutott az eszembe, aztán lehiggadtam. Hogy miért tart valaki ilyen fát, nem hiszem hogy ő megeszi, hanem eladja nekem:-))))

    VálaszTörlés
  3. Örülök, hogy végül finom desszert lett belőle. A képeken hatalmas adagnak látszik. Sajnos az idei gyümölcstermés nagy csalódás nekem is, vagy kőkemény a gyümölcs és ízetlen, vagy már erjedésnek indul, mire az ember megveszi.

    VálaszTörlés
  4. Nea hatalmas adag lett, de mindenkinek ízlett.
    Azóta viszont finomat vettem, én eddig még nem futottam bele rossz gyümölcsbe, kivéve ezt meg egy sárgadinnyét, ami már ki volt száradva, ki tudja mikor szedték le és mennyi ideig állt valahol. Kivételesen a görögdinnyék is finomak, levesesek - utálom a grízes dinnyét - ráadásul 15 éven át nem ettem meg a görögdinnyét, ki tudja miért nem, egyszerűen nem kívántam, most idén meg minden nap eszem, annyira jól esik és ízlik. Az ember is állandóan változik:-))))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta lett! Innen nem látni, hogy íztelen volt a barack. Tényleg dühítő, ha ilyen vacak egy drága gyümölcs. Vettem én már keserű barackot is...

    VálaszTörlés
  6. nagyon szép lett,

    ugye, hogy mindenben van vmi jó is?:)))))))))))

    VálaszTörlés
  7. Krisztina, Katalin, tényleg nagyon fincsi lett és tényleg minden rosszban mindig van valami jó is, ez is igaz:-)))))))

    VálaszTörlés
  8. Átérzem a dühödet, én is voltam már hasonló helyzetben (egyébként nem csak barack miatt...), de remekül áthidaltad a problémát. Legutóbb két dolgon borultam ki: az egyik az, hogy a banán -mely köztudottan nálunk nem termő gyümölcs- olcsóbb, mint a hazánkban is megtermő alma?!...a másik pedig a petrezselyemgyökér: kilója majdnem 1300 Ft?!...vettem egy szép darabot, ami 242 Ft-ba került! Nem akartam hinni a szememnek!...és ha ezek után még rossz is lett volna, hát biztosan megüt a guta!

    VálaszTörlés
  9. Igen, egyszerűen egy botrány ami itt van, ide jutottunk, hogy szétverték az egész mezőgazdaságot, pedig ha meghagyták volna a gazdaságokat, amikben a környékbeli gazdák a gazdaság gépeivel művelhetnék a földjeiket, öntöző rendszereik voltak, amiket ki lehetne bérelni nagy szárazság esetén, a gazdaság segítségével értékesíthetnék a termékeket, /úgy ahogy például Hollandiában is pont így csinálják, mert több eszük van-volt/, asszem mindenki jobban járt volna ebben az országban a finom magyar gyümölccsel, zöldséggel, gabonával. Nem, itt az volt a lényeg, hogy mindent szétverjenek, kivágják a szabolcsi almásokat stb. Egy szerencsétlen, élhetetlen, nem előre gondolkodó, de azért kellően nagypofájú nép vagyunk a semmire. Hát már látszik is az eredmény, sajnos.A fél világ rajtunk röhög, mert mi egyfolytában harcban állunk. De kivel is???? Asszem a magunk hülyeségeivel.
    Elnézést a kifakadásért, tisztelet a kivételeknek, ha vannak egyáltalán, de mérges vagyok ettől a sok hiábavalóságtól, nap mint nap és mind ez az ízetlen barack kapcsán nagyon kikívánkozott:-)))))

    VálaszTörlés