a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. június 7., péntek

Töltött tök..... 2.variáció... amikor minden nyersen van összerakva


Nem először van fent a blogon a töltött tök.
Nem véletlenül, mert nagyon szeretjük.
/Itt megnézhető az 1.variáció./
Nincs nagy különbség az akkori és mostani elkészítés között, az elsőnél mindent előre megpárolva raktam össze, a másodiknál meg mindent nyersen és a sütőben álltak össze véglegesre.

Tele vannak a zöldségüzletek a zsenge tökökkel, a friss kaporkötegekkel, ki bír ellenállni.
Én nem az biztos. Nem is akarok.
2 db zsenge tök, hámozva, majd hosszában is és keresztben is kettévágva, magjai kiszedve
2 csokor friss kapor apróra aprítva
1/2 kg darálthús, sertéslapocka a legjobb
1 közepes főzőhagyma kis kockákra aprítva
2 gerezd fokhagyma áttörve
1 tojás
egy jó maréknyi rizs
só, bors
10 dkg vaj
10 dkg liszt
8 dl tej
egy jó maréknyi reszelt sajt a mártásba
+ 15 dkg reszelt sajt a tetejére

...ez az egy fotó az internetről van...a többi saját

A darálthúst összekevertem az apróra vágott főzőhagymakockákkal, a fokhagymával, tojással, rizssel, sóztam borsoztam, hagytam kicsit állni.
Mindkét tököt hámoztam és hosszában is meg keresztben is kettévágtam, így egy tökből 4 darab lett, belsejét egy kanállal kikapartam és egy nagy tepsibe egymás mellé igazítottam mind a 8 darabot.
A magház helyére simítottam a tölteléket, majd egy deci vizet aláöntve betettem a sütőbe párolódni 180 fokra, alsó-felső sütésre, kb 40 percre.
Ezalatt elkészítettem a besamelt a szokásos módon, olvasztott vajon átforgattam először az apróra vágott kaprot, majd a  lisztet és felöntöttem a tejjel, sűrűsödésig főztem állandóan kevergetve, közben sóztam, borsoztam és végén egy jó marék reszelt sajtot is beleolvasztottam.
A megpárolódott töltött tökdarabokra locsoltam ezt a jó sűrű kapros mártást, tetejére újabb adag reszelt sajtot szórva visszatettem a sütőbe, már csak annyi időre, míg a sajt a tetején jól megpirult.

Az első variációnál minden hozzávalót előre megpároltam, a tököt 1-2 percig blansíroztam sós vízben, majd szűrőben lecsepegtettem, a húsból sűrű szaftos pörköltet készítettem, majd a főtt rizzsel összekeverve megtöltöttem a tököket, mentek a tepsibe, végül sima besamellel sütöttem össze, majd külön készítettem a kaporszószt hozzá. Nagyon jó volt így is.
Most a második variációnál mindent nyersen dolgoztam össze és töltöttem meg a szintén nyers tököt, majd a besamelbe kevertem a rengeteg kaprot amivel leöntöttem és így egyben sült össze, jó sajtosan, mondhatom így is nagyon finom.
Tehát mindegy melyik variációt választjuk, mindkétszer nagyon finom, könnyű, jó kapros töltött tök a végeredmény.
Igazi nyárias étel, nagy előnye, hogy hidegen is fogyasztható, legalábbis én hidegen is szeretem enni.


4 megjegyzés:

  1. Remélem ez a kommnetem már átmegy! Eddig legalább 4-szer hiába írtam, nem küldte el a blogger. De másnak sem tudok írni valamiért. És mindig ugyanazoknak! :((

    Szóval, ha tök, nekem jöhet. Különösen a friss főzőtök! Ezt elmentem, nagyon jó lesz, ha érik a tök a kertben! :-))

    VálaszTörlés
  2. Igen ez most átjött, szokott ilyen lenni, kicsit szórakoznak, aztán ahogy jött úgy meg is szűnik a probléma, türelmesen várj, aztán megoldódik.
    Nagyon finom mindkét töltött tök variációm, feltétlen próbáld ki, ha szeretitek akkor nagyon fog ízleni:-)))))

    VálaszTörlés
  3. Olyan nagyon szeretem és olyan nagyon ritkán sütök, mert csak én szeretem. Egy kicsit küldhetnél nekem... :o) Hű, de ennék belőle...

    VálaszTörlés
  4. Krisztina vannak annyira kicsi tökök is, hogy érdemes egyszemélyest sütni, kétszerre megeszed, küldenék én is, de már elfogyott, isteni finom volt és könnyű:-))))

    VálaszTörlés