a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. július 22., hétfő

Abszolút diétás hétvége volt nálunk.....


...sült kacsacombok....sült karfiollal és salátákkal....meggyes rácsos süti kicsit másként....

Bár a kacsa nem valami diétás, viszont baromian finom ropogósra sütve, jó majorannásan, borsosan.
Viszont semmi krumpli vagy rizsköret, cukor helyett nyírfacukor már amibe kellett, sőt a süteménynél meg teljes kiőrlésű tönkölyliszt szerepelt.
Fogyózik a lányom, illetve nem, csak elhatározta, hogy egészségesebben fog táplálkozni és ha ettől még megszabadul pár kilótól is az csak plusz haszon.
Mit mondjak nekem is jól jönne pár kiló mínusz így boldogan ettem végig az ebédet, de a legjobb mégis csak az volt, hogy nagyobbik szemem fénye életében először sütött süteményt az én kuktáskodásommal, először volt hajlandó egyáltalán nekiállni sütni és pont egy diétással kezdte, ami pár kis döccenővel ugyan, de sikerült.
Nem azt mondom, hogy ez volt életem legjobb sütije.
De azt igen, hogy életem eddigi legjobb, Kata lányom által sütött sütije volt.
Ahhoz képest, hogy diétásan készült nagyon finom lett.
Azért délután - a nagy melegre való tekintettel - pár tölcséres fagyit benyomtam, amik persze cseppet sem voltak diétásak, viszont jó édesek, csokisak, vaníliásak, tejszínesek voltak.
Diéta ide vagy oda, azért kell egy kis bűnözés, nem is vagyok hajlandó lemondani róla, amire persze a családom csak legyint, hogy reménytelen vagyok.







Karfiol fűszeresen sütőben sütve....mindenkinek csak ajánlani tudom

Mautner Zsófi készítette a Chili és Vanília blogon ill. a facebookon: az Izes élet Mautner Zsófival és hasonló című reggeli tv műsorában, ő salátának.
Valamint Trinity a  Zamat és illat blogon szintén saláta hozzávalójaként.



2 nagy fej karfiolt rózsáira szedtem, jól megmostam többször váltott vízben, majd egy nagy tálban sóztam borsoztam, chilipelyhet szórtam rá és bőven meglocsoltam olajjal, jól átforgattam, sütőpapíros tepsiben /kettőben, mert egyben nem fért el/ szépen elhelyezve a 200 fokosra előmelegített sütőben addig sütöttem, amíg ilyen szép lett, mint a lenti képen.
Egészen biztos, hogy salátába keverve is nagyon finom, de így köretnek is valami csúcs a hús mellé, de magában is /egész délután rájártam a maradékra/ sőt még fokhagymás joghurtos öntetbe mártogatva esti filmnézéshez nagyon el tudom képzelni.
Nem csak képzelgés marad, az biztos.
Nagyoooon finom !!!!!




Káposztasaláta hagymásan, köményesen, olajosan ahogy azt kell....



Paradicsomsaláta hagymásan, petrezselymesen, cukor helyett nyírfacukros ecetes lében, pici olívaolajjal megpötyögtetve.... a nyár legjobb salátája a kovászos ubi mellett... szerintem....




Meggyes rácsos diétásan....cukorbetegek is fogyaszthatják....


1/2 dl tej
2 dkg nyírfacukor
2 dkg élesztő vagy 1 tasak élesztőpor
25 dkg tönkölyliszt teljes kiőrlésű
késhegynyi szódabikarbóna
csipet só
15 dkg vaj v. margarin, puha  /+ egy kevés a tepsi kenéséhez/
1 tojás + 1 tojássárgája
4 dkg tejföl

40 dkg meggy magozva vagy 2 ü. meggybefőtt leszűrve
1 dkg zsemlemorzsa vagy gríz
5 dkg dió durvára darabolva
citromhéj /elhagyható/
5 dkg nyírfacukor
őrölt fahéj ízlés szerint




Az élesztőt felfuttattuk az édesített tejben, ha tasakost használunk akkor azt egyszerűen a liszthez kell keverni.
A lisztet összemorzsoltuk a vajjal/margarinnal, majd az összes többi hozzávalóval, puha ruganyos, könnyen nyújtható tésztát kell kapnunk, amit rögtön kettőbe veszünk 1/3 - 2/3 arányban és letakarva 30 percig pihentettünk.
Sütőt bekapcsoltuk 180 fokra.
Tepsit vajaztuk liszteztük.
Meggyet összekevertük a búzadarával és a nyírfacukros fahéjjal, reszeltünk ugyan hozzá egy citrom héját, de szinte nem is érződött a sütin, ezért szerintem nem annyira fontos beletenni.
A nagyobb cipót kinyújtottuk nagyobbra mint a tepsi, mert kell, hogy pereme legyen majd, belehelyeztük/igazítottuk a tésztát, majd szépen elterítettük egyenletesen a tölteléket rajta, rászórtuk a diót, majd a kisebb tésztából amit szintén vékonyra nyújtottunk, derelyevágóval csíkokat szabtunk és berácsoztuk a tetejét, végül tojásfehérjével lekentük.
15 percet még hagytuk a tepsiben pihenni majd pirosra sütöttük. Ez kb. 20-25 perc.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése