a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. július 31., szerda

Amikor zöldbabot zöldbabbal eszünk.....

....mert, hogy szezonja van...
....mert, hogy nagyon szeretjük, bár a férjem már halkan megjegyezte, talán elég lesz egy időre...




Nem tudom mi van velem, de nálam idén a sláger zöldség a zöldbab.
Rögtön utána jön az uborka és a tök, melléjük meg a kapor természetesen.
Egyszerűen megveszek ezekért. Most.
Ahhoz képest, hogy zsenge gyermekkoromban a kapor illatát sem tudtam elviselni /én balga/ és a tökfőzeléktől hányingerem volt.
Tinédzser koromban meg valamikor egyszer Anyukámék vettek vagy 25 kg zöldbabot, eltették télire, na azon a télen, minden szombaton zöldbabot ettünk valamilyen formában, ha esett-ha fújt. Annyira megutáltam, hogy megfogadtam, ha felnövök és én döntök majd az étkezésemről, soha többet ebben az életben zöldbabot nem eszem.
Hát ezek az idők elmúltak, elkoptak, az idők homályába vesztek, szerencsére megváltozott az ízlésem.

Szokott olyan nyaram lenni, hogy lecsót eszem reggel-délben-este, de még uzsonnára is, idén nem annyira favorit.
10-15 éven át egy falat görögdinnyét meg nem ettem, senki ne kérdezze miért, egyszerűen nem kellett, csak a sárgadinnye.
Idén végre nagyon megenném, a helyzet iróniája, hogy csupa sz...r dinnyét sikerült eddig vásárolnunk a legkülönbözőbb helyeken, vagy punnyadt, vagy félig rohadt, vagy grízes /brrr...ki nem állhatom a grízes dinnyét/, vagy már kiszáradásban van.
A facebookon fel is tettem a költői kérdést, hol vannak a jó mézédes, harsogóan friss, vizes, csányi vagy meggyesegyházi  magyar görögdinnyék ??? Na hol ??? Senki nem tudja.

Na de vissza a zöldbabra, ma zöldbableves és rakott zöldbab lett az ebéd, vagy 2 kilónyiból, amit tisztítás után puhára főztem sós, fokhagymás, kapros vízben, annyiban amennyi épp csak ellepte.
Leszűrtem, a levéből meg valamennyi /kb.fél kilónyi/ babból lett a leves, amibe jó kemény galuskákat is főztem és bőven tejfölöztem.
A bab többi részének a felét olajozott, zsemlemorzsázott tepsibe terítettem, arra jött fél kiló darálthúsból főzött jó fűszeres pörkölt, amire elterítettem kétmaréknyi - előzőleg sós vízben félpuhára főzött - árpagyöngyöt, majd mindezt a zöldbab másik felével betakargattam, alaposan tejfölöztem és mivel nem volt kedvem a sajt reszelgetéséhez, simán csak lapkákat vágtam és azzal fedtem be.
Sütőben pirosra sütöttem.
Imádom.
Ez az egyszerűbb, diétásabb változat, ha dúsabban, krémesebben szeretném, akkor jó nagy adag besamelt főzök a szokott módon és azzal locsolom meg. Mindkettő ellenállhatatlan számomra.

Kapros tejfölös zöldbableves







Rakott zöldbab tejfölösen, sok sajttal 










11 megjegyzés:

  1. Nekem sajnos az idén nem lett jó a zöldbab. De arra a rakottra beneveznék nagyon szívesen! :-)) Annyira guszta és nagyon szeretem. Próbáld ki a majorannás zöldbablevesem! Annak nem fog ellenállni a a férjed!

    VálaszTörlés
  2. Gionetta szoktam én is majorannásan is főzni, szeretjük, de valahogy idén kaporőrületben vagyok, mindenbe teszek amibe csak lehet. Ha nem lett jó a zöldbab gondolom a kertedben, de azért lehet venni nálatok is a piacokon, nem? Szóval azért esztek frisset remélem, mert nagyon egészséges:-))))

    VálaszTörlés
  3. Rakottnak, levesnek, főzeléknek...Bárhogy jöhet. Csak azt sajnálom, hogy csak én szeretem itthon. De azért főzök magamnak azért is...

    VálaszTörlés
  4. Hát igen, főzd is magadnak, mert nagyon egészséges, meg önmagunkért is kell, én sem törődöm azzal, ha valamit nem szeretnek itthon, attól még készítem magamnak, mert én is fontos vagyok:-))))

    VálaszTörlés
  5. Anikó csuda jó pofa vagy. Ahogy előadod azt amit szeretsz, hát azt nagyon bírom. De a zöldbabot nem szeretem. A férjem miatt készítem, mert ő nagyon szereti, de gondolom, hogy olyan mennyiségben mint ahogy most készíted még ő sem enné, akár csak a férjed. A kaprot én is imádom és a tőkfőzelék is jöhet, gyakran készítem jó kaprosan, meg kaporszószt. Marha meleg van, még nem panaszkodtál. Én már teljesen kivagyok és még a jövő hét is ilyen meleg lesz mint most van. Alig tudom elkészíteni még a legegyszerűbb ételt is, és nem kívánjuk a nehéz ételeket. Most nálunk a különböző gyümölcslevesek mennek, a tökfőzelék, piszkeszósz tojáspogácsával, kis sült csirke mozzarellás-cukkinis-zöldborsós-sonkás salátával, lecsó, kovászos uborka, még el sem fogy az egyik már csinálom a másik üveggel,dinnye, sok-sok egyéb gyümölcs, limonádé, hideg tej, gyümölcsös pohárkrém stb. A rakott ételeket is szeretjük, de zöldbabot nem készítettem még a férjemnek sem, igaz nem is kérte még.

    VálaszTörlés
  6. Lívia tudom, hogy meglehetősen szélsőséges vagyok, amit/akit szeretek azt nagyon, amit/akit utálok azt is nagyon és nem is rejtem véka alá, volt is ebből bajom az életem során elég, de hát nem tudok alakoskodni, az szentigaz:-))))
    Már én is teljesen ki vagyok ettől a melegtől, elegem van, ezerrel mennek a ventilátorok, éjjel minden tárva-nyitva, nappal redőnyök le, ablakok csukva, hiába csináltunk medencét a kertben, csak korán reggel vagy este lehet használni, nappal kibírhatatlan kint, marad a tusolás napközben, ráadásul elestem a kertben, véletlenül egy kis gödörbe léptem, elvesztettem az egyensúlyomat és elzúgtam, rá a térdeimre, tele vagyok kék-zöld foltokkal, zúzódásokkal, fáj mindenem, szerencsére nem tört el semmim, ráadásul a bal térdemben ciszta van /már évek óta kiderítették/ azt is meg kéne műttetni, mert dagad tőle a lábam, na annak se tett jót ez az egész, szóval megérted, hogy elegem van magamból ????
    Nálunk is a gyümölcslevesek mennek, meg a sültek salátákkal, főzelékek a könnyedebbek, jó lenne finom dinnyéket kifogni, de nem jön össze, rengeteg aludttejet eszünk, házi tejből altatom, jól behűtöm, valami isteni, meg az őszibarackok, szilvák, mikor mi van éppen, ja és sok-sok fagylalt. Nekem sincs kedvem semmit csinálni, legszívesebben felpolcolt lábakkal ülök és olvasok kedvemre:-))))
    Ne haragudj, de most végre jól kipanaszkodtam magam kedvemre:-)))))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök a hosszú válaszodnak. Én is eléggé szélsőséges vagyok a szeretem, nem szeretem területén, és az alakoskodást is utálom, megmondom kerek-perec amit gondolok, és nekem is volt ebből már bajom.Nálunk is minden nyitva, mennek a ventilátorok és majdnem semmit sem csinálunk.Jobbulást kívánok, minél hamarabb gyógyuljon meg a lábad. Érdekes, hogy az ember mindig azt üti ami amúgy is beteg. Nekem is volt balesetem a bal térdemben, még a 80-as évek elején és gipszbe is volt a lában, és lehet, hogy műteni is kellett volna, mert érzetre nem tökéletes, azóta is nagyon érzem, nem tudok guggolni, lépcsőn lefelé is elég rossz menni ahogy váltogatva ránehezedek a lábamra. Már többször elestem télen és nyáron is azóta, és mindig erre a térdemre. A férjem szerint jobb, hogy annak idején nem nyúltak hozzá, mert szerinte dagadna és már járni sem tudnék.Én is mindig úgy ülök a fotelban, hogy a lában puffon van. Ne halogasd a műtétet ha dagad a lábad. Szerencsére az enyém nem dagad.
      Gyógyulj meg minél hamarabb és ha elmúlik ez a nagy meleg, akkor főzzél finomakat.

      Törlés
  7. Szerencsémre az ország leghíresebb és legjobb ortopéd sebésze itt is rendel Tatán /meg az Uzsokiban is/ és aug. 20. után megnézi a lábam, majd akkor kiderül mit kell csinálni:-))))
    Én sem guggoltam vagy 5-6 éve már, mert nem tudok, a lépcsőzés meg egy külön tornagyakorlat, na ezért is volt jó vidékre jönni, itt max 3 lépcsőfok van a teraszról le, Pesten meg egy emeletet kellett, sajna már nem mindegy.
    Egész fiatalkoromban aerobikra jártam, kisebb nagyobb megszakításokkal, szerettem az ugrabugrálást, hogy jó kondícióm legyen mindig.Ha belegondolok, hogy ötvenvalahány évesen még edzőterembe jártam, hajtottam a kerékpárt meg a futópadon gyalogoltam, mire a kardiológus megtiltotta, na azóta az ízületeim is rosszabbak, amiért odajártam, hogy nehogy meghízzak a kimax miatt is, meg akkor hagytam abba 35 év után a dohányzást és tudtam, hogy az is hízással jár, na egy dekát ugyan nem fogytam ettől, ellenben akkor szinten tartott ugyan, de utána úgy jöttek rám a kilók mint a szél. Na ez sem jó, lemenni meg nem akar, enni meg persze szeretek. Hát ilyen az élet.
    Lívia te is vigyázz magadra, szerintem is addig jó valamink amíg nem nyúlnak hozzá, de nekem valszeg muszáj lesz:-)))))

    VálaszTörlés
  8. Anikó edzett, fitt nő vagy ha guggolni nem is tudsz azért egy kertes házban van tennivaló, tehát mozogsz guggolás nélkül is. Nekem ugyan az a véleményem, hogy ha valaki nagyon erősen edz, hajtja magát majdnem mint egy élsportoló, hát az nem tesz jót. Szinte minden élsportoló valamilyen szerve kipurcan amikorra abbahagyja a sportot.Nem véletlen, hogy Neked is az ízületeid rosszabbak lettek. A dohányzás abbahagyása - még ha hosszú idő után is - a legjobb amit tehettél az egészséged érdekében. Igen a kilók azok jönnek pedig én is visszafogottan eszek, bár sose voltam nagyevő.
    Jó hogy említetted a kiváló ortopéd sebészt kérlek, hogy majd írd meg a nevét.
    Minden jót kívánok Neked.

    VálaszTörlés
  9. Lívia köszi, aranyos vagy, emailben majd megírom, de csak aug.20. után, mert egyelőre csak a tatai szám van meg, de kinyomozom a Szugló utcai telefont is neked:-))))

    VálaszTörlés