a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. április 9., csütörtök

A legjobb leves sonkamaradékból...




Sonkaleves gerslivel   vagy   Gerslileves sonkával
/mindkét elnevezés helytálló/

főtt sonkamaradék kockázva
1-2 l füstölt sonka főzőlé
1 vöröshagyma kockázva
1 sárgarépa karikázva
1 fehérrépa karikázva
1 zellerdarab kockázva
pirospaprika, őrölt bors
2 marék gersli /árpagyöngy/
petrezselyemzöld
1 hegyes erős paprika
1 ek. ecetes torma/tányér vagy tejföl... elmaradhat


Nálam a sonkalé egy cseppje sem veszhet el, nagyon szeretjük mindenbe ami megkívánja a füstölt levet, húsvétkor aztán lefagyasztom nagy tiszta tejfölös vödrökbe adagolva, így van később is, amikor szeretném.
Ha év közben csülköt főzök, vagy bármilyen más füstölt árut, annak a főzőlevével ugyanezt teszem. Káposzta és babételek elengedhetetlen kísérője nálam.
A füstölt lével lehet készíteni a Lestyános grízgaluska levest is, erdélyi étel, nos az is egy csodálatosan finom, ízes, egyszerű leves a sonkalé hasznosítására.
/megjegyzem:sonkalé nélkül, csak vízzel főzve is nagyon finom/

És akkor a gerslileves:
A vöröshagymát kevés zsiradékon dinsztelem, majd hozzáadom a zöldségeket is és összepirítom, meghintem kevés pirospaprikával, ráöntöm a füstölt levet és még annyi vizet amennyi levest szeretnék, beleteszem a gerslit, az erős paprikát, a petrezselymet, borsozom és felforralom, körülbelül 1 órai főzés után hozzáadom a főtt sonkakockákat is és azzal is összeforralom.
Tálaláskor a magaméba 1 ek. ecetes tormát is teszek, valami csodálatosan pikáns, finom íze lesz tőle, de lehet tejfölözni is.
Friss puha kenyérrel enni a legjobb.
Nagyon finom, szívet, lelket, testet melengető, laktató leves, majdhogynem egytálétel.



 

4 megjegyzés:

  1. Nagyon jó a levesed! Én tavaly készítettem húsvéti tojáslevest, abban van sonka, az idén nem maradt!:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Roza én mindig több sonkát rendelek, mint amennyi húsvétkor elfogy, mert én egész évben szeretem, ha van ilyen rendes füstölt áru itthon, időnként egy-egy ételt meg szoktunk kívánni, akkor nagyon jól jön.
      Soha nem veszem meg azokat a gyorsérlelésű beinjekciózott csülköket, meg a többit, már a gondolatuktól is kiráz a hideg.
      Ezeket a jóféléket meg használom mindenbe amibe csak kell, ami megkívánja, nyáron is. Még frissiben feldarabolom, adagolom és megy a fagyasztóba, amikor egyet kiveszek és kiolvad, olyan pont, mintha akkor vették volna le a füstről.
      Évek óta ezzel a szisztémával vagyok például a szalonnákkal is, mert így soha nem avasodnak meg, mindig frisset eszünk, mert mindig csak annyi van elővéve amennyi épp akkor kell.

      Törlés
  2. Én is készítettem hasonlót, de még csak a fotót tettem be, majd írom a receptet is. Finom lehet a Tiéd is

    VálaszTörlés