a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2015. április 13., hétfő

Az elmúlt hétvége süteménye...




Vajaspiskóta aszalt meggyel és szilvával

9 tojás
9 ek. cukor
5 dkg puha vaj
vanília aroma
1 citrom héja reszelve
9 ek. liszt
1/2 cs. sütőpor
1 mk. szódabikarbóna
egy marék aszalt meggy
egy marék aszalt szilva

A tojásokat szétválasztottam, a fehérjét felvertem kemény habbá.
A sárgáját meg a vajat, a cukorral fehéredésig kavartam, ezután öntöttem hozzá egy jó loccsintásnyi vaníliát, és reszeltem bele a citromhéjat.
Végül óvatosan és szakaszosan összekevertem a fehérjehabbal, majd fakanállal egyneművé kavartam a sütőporos, szódás liszttel is.
Sütőpapíros tepsibe öntöttem, tetejét meghintettem az aszalványokkal és 200 fokra előmelegített sütőbe tettem, de 5 perc elteltével visszavettem 180 fokra, majd kb. 20-25 perc alatt készre sütöttem. Tűpróba !
Hagytam kicsit hűlni, majd deszkára borítottam és lehúztam a sütőpapírt.
Porcukroztam, de csak kihűlés után, majd fel is kockáztam, nos ekkor láttam, hogy nem valami sok benne az aszalt gyümölcs, gondoltam valamivel még izgalmasabbá kellene tennem.
Az utóbbi időben annyi csokimázas sütit készítettem, hogy ebből most nem kértem, eszembe jutott, hogy a télről még van fagyasztott málnám és szedrem, és milyen igazam lett.



Málna és szederszósz... vagy mártás
1 csomag fagyasztott gurulós málna
1 csomag fagyasztott szeder
cukor
2 ek. liszt/vagy étk. keményítő
2 dl tej
2 dl tejszín

Egy megfelelő lábasban a lisztet simára, csomómentesre kevertem kb. 2 dl tejjel, majd felmelegítve besűrítettem, hozzáöntöttem a tejszínt is, és a gyümölcsöket is, kevergetve felforraltam, ha túl sűrű lenne kevés tejjel még beállítható a kívánt mártás sűrűség, közben cukroztam is, mindig csak keveset, állandóan kóstolgatva, mert nem akartam, hogy túl édes legyen, elsősorban a málna és szeder íze érvényesüljön, de azért édes is legyen.
A végeredmény egy nagyon kellemes, krémes állagú szósz vagy mártás lett, bele mártogatva vagy rálocsolva a piskótára ezerszeresre növelte az élvezeti értékét.
Nem is tudom mennyit ettem meg belőle úgy hirtelen-hamarjában-melegében, sokat.
Nagyon finom lett.






2 megjegyzés:

  1. Minden jöhet ami gyümölcsös. Mostanában én többször is egymásután almaszószt készítettem, de szoktam meggyszószt is, pláne amikor már friss meggy van, mert ez a kedvencem, meg az egres.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk is mindenki mindenféle gyümölcsöt szeret és minden formában, ezzel nincs probléma:-))))

      Törlés