a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2010. november 22., hétfő

Csiripöri....azaz csirkepörkölt...



Kisvendéglők hirdették így az ajtajuk elé kitett táblára rövidítve az ételt: csiripöri, noki, kovi ubi.
Több szöveg nem is fért volna ki, de mindig csodálkozva nevettem ezen a kiíráson, ezzel akarják becsábítani a kedves vendéget ? Ezzel akarnak gusztust, étvágyat gerjeszteni ? Hát nem is tudom....

Gyors, egyszerű ebéd mára, most feltétnek, máskor nokedlival savanyúsággal főétel.
Maradék zöldbabfőzelékhez készítettem.

3 db csirkecomb kettévágva
1 adag aprólék - nyak, háta két darabban, 2 lába, szív, zúza, máj, kissé húsos mellecsontja - már amennyi maradt a hús lefejtése után, azt eltettem másra, 2 db szárny
1 nagy db vöröshagyma, kockára
3-4 gerezd fokhagyma, apróra
1 zöldpaprika, karikázva
1 paradicsom, kockára
1 hegyes erős zöldpaprika, karikázva
só, bors, pirospaprika, olaj

Kevés olajon dinszteltem a hagymákat és a paprikákat, meghintettem pirospaprikával, beletettem a felkockázott paradicsomot és a húsdarabokat, sóztam, borsoztam és jól átpirítottam az egészet.
Felöntöttem 1 dl vízzel és takarékon puhára főztem egy óra alatt.
Szoktam tejfölösen is készíteni, akkor 1 ek. liszttel, pici vízzel habarást készítek, majd több kanál tejföllel is simára keverem és a pörköltet ezzel sűrítem, kiforralom.

Nokedlivel vagy szarvacska tésztával, mellé kovászos uborka vagy ecetes almapaprika se egy utolsó ebéd, de mint ahogy ma nálunk szerepelt, főzelékhez is kitűnő, feltétnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése