a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. november 27., szombat

Aszalt gyümölcsös csokoládés süti




Ez egy egyszerű kevert sütemény, de annál finomabb, különösen fagylalttal.
Mirelle Konyhájáról vettem a receptet, mert minden van benne, amit szeretek.
Csoki, aszalt gyümölcs és egyszerű megcsinálni is. Akár karácsonyra is.




1. tál
10 dkg vaj
10 dkg étcsoki /én Bocit használtam/
10 dkg barnacukor
1 ek. vaníliacukor /saját készítésű/
rum
A vajat, csokit és cukrot gőz fölött összeolvasztottam, majd hagytam kicsit hűlni és ezután belekevertem a vaniliáscukrot és a loccsintás rumot.

2. tál
15 dkg liszt
1,5 ek. kakaópor-nekem Holland volt, mint pár napja megtudtam a Holland kakaót valami lúgosító eljárással kezelik és ennek hatására nem emelkedik meg a sütemény, ahogy kell. Na bumm, ez van. Igy is finom lett. De azért fogok itthon tartani másmilyen kakaót is, pl. a szerencsi cicával elégedett voltam/vagyok.
1/2 tasak sütőpor, ez Mirelle-nél nem szerepelt, Ő is panaszkodik a blogján a lapos sütire, gondoltam, na majd ez megemeli, tévedtem.
1 tk. mézeskalács fűszerkeverék
Ezeket mind összeszitáltam.

3. tál
10 dkg mazsola
10 dkg aszalt meggy
10 dkg aszalt szilva
10 dkg aszalt sárgabarack
Ezeket apróra vágtam és összekevertem




Összeállítás:
2 egész tojást egy keverőtálban kicsit elhabartam, majd az összes hozzávalót, tehát a csokis masszát, a lisztes keveréket és az aszalt gyümölcsöket hozzákevertem.
Jól összedolgoztam egyneművé.

Egy kerek sütőformát kipapíroztam és beletöltöttem a masszát.
Előmelegített sütőben kb. 30 perc alatt sült meg, de figyelni kell, tűpróba!
Ez is lapos lett, tehát mégis a kakaópor lenne a ludas ?

Tálaláskor karamellszósszal - most a Culinarisból való késztermék, de nagyon finom - öntöttem le és most dió fagylaltból gombócokat kanyarítottam mellé.
Még tökéletes hozzá a vanília, csokoládé, és természetesen a karamellfagylalt is nagyon.
Ha házilag készítenénk a karamellt akkor:
0,5 l tej
25 dkg cukor
keverékét lassú tűzön időnként megkeverve, majd ahogy sűrűsödik és karamellesedik a színe, akkor már állandóan keverve  /hogy oda ne kapjon/ addig kevergetjük amíg el nem éri az általunk szeretett karamell-színt, ekkor levesszük a tűzről és belekeverünk 2-3 dkg vajat és teljesen eldolgozzuk benne, végül egy csinos kiskancsóba áttöltjük, amiben szépen tudjuk szervírozni.
Még egy módja a karamellszósz készítésének: 20-30 dkg cukrot karamellizálunk egy nyeles lábasban, amikor már szép borostyánosan sötét a színe akkor 2-3 dl folyékony és zsíros habtejszínnel felöntjük, de csak nagyon vékonyan csorgatva, ugyanis fröcskölni fog, szóval csak nagyon óvatosan, majd gyors mozdulatokkal kavarjuk simára és sűrűsödésig. Ennyi.
Szép kis kínáló kancsóba töltsük át, majd mindenki sütijére bőven csorgatunk.
Bármelyiket választhatjuk egyként csodás finom lesz a sütink.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése