a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2010. november 20., szombat

Gesztenyekrém torta



Sima piskótát sütöttem, amit három részre vágtam, és a Verbéna&Levendulánál  látott gesztenyekrémmel töltöttem. Persze az ő tortája sokkal szebb, az enyém a nyomába sem jön, de én nem is a szépségre törekedtem annyira, hanem egyszerűen csak megkívántam a gesztenyét és nem akartam a gesztenyepürénél leragadni, mert ugye azt a legegyszerűbb megcsinálni.


Tehát 5 tojásból sütöttem meg a szokásos módon a piskótát. Kihűtöttem, majd három részrre vágtam.


A krém:
2,5 dl tejszín
1 ek.vaníliás cukor /házilag készült/

4 tojássárgája
10 dkg barnacukor

25 dkg puha vaj
50 dkg gesztenyemassza
1 dl rum

A gesztenyemasszát jól és simára elkevertem a deci rummal és félretettem.
A tejszínt a vaníliás cukorral kislángon, egy kislábasban felfőztem.
A tojássárgákat a barnacukorral /jól tettem, hogy barnacukrot használtam, mert valami különlegesen finom karamelles íz is kiérződik a krémből / habosra kevertem robottal, majd összekevertem óvatosan a meleg tejszínnel és visszaraktam a tűzre - kislángon állandó keveréssel - amíg besűrűsödik.
Ez csak pár perc, figyelni kell, forrnia nem szabad!!!! 
Amikor sűrű lett, hideg vízfürdőbe állítva langyosra hűtöttem, ez is pár perc csak.
A 25 dkg puha vajat a robottal, a legnagyobb fokozaton habosra kevertem, majd kis részletekben hozzáadtam a tojáskrémet, persze állandó keverés mellett, végül pedig a rumos gesztenyemasszát.
Amikor teljesen egynemű, jó könnyű, habos a krém, akkor kész van, lehet tölteni a piskótát.
Az otthon sütött piskóta finom, puha, de ha kész tortalapot töltünk, akkor érdemes cukros, 
rumos öntetet készíteni  / 1 ek. cukor, 1-2 ek.rum, 1 dl víz összefőzve /  és azzal minden lapot meglocsolgatni, mielőtt a krémet rákenjük, sokkal finomabb lesz. 
A kész tortalap mindig szárazabb, akármilyen friss is.


Nagyon finom lett, bár a gesztenyepürét is nagyon szeretem, de örülök, hogy inkább tortát készítettem.
Persze lehetett volna még forró csokoládéval leönteni, rumos meggyel díszíteni, tejszínhabbal tálalni, mogyorós grillázzsal megszórni, de így magában is friss és jó volt.
A többivel majd legközelebb variálok.
Hol van még a tél vége???





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése