a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. január 26., kedd

Varázslatos mákos-meggyes bögrés...




A legegyszerűbb sütik egyike, gyors, mert fél óra sem kell és már tolom is a sütőbe, és nagyon finom, amikor az ember csak úgy enne valamit, maga sem tudja, hogy mit, csak édes és fincsi legyen, főleg ebben a végtelenül ronda, szürke, ködös, esős, nyirkos időben.
A bögrés sütikben az a klassz, hogy a bögre méretével lehet szabályozni a mennyiséget, minél nagyobb a bögre annál több süti lesz és minél kisebb a bögre annál kevesebb süti lesz.
Igy aztán akár egyszemélyes adagot is süthetünk, ha van kisméretű tepsink vagy kerek 18-as tortaformánk, vagy kis sütőtálunk.

Hozzávalók: a bögre 3 dl      /nekem sok süti kellett most/
1./tál
1 bögre rétesliszt
1 cs. sütőpor
1 bögre darált mák
1 csipet só
1 csipet fahéj
1 maréknyi mazsola
1 citrom reszelt héja

2./tál
2 egész tojás
1 bögre cukor
1 cs. vaníliáscukor
1 bögre tej
1/2 bögre olaj

1 ü. meggybefőtt levétől leszűrve, 1 ek. liszttel megszórva

A nagy sütis tepsimet kipapíroztam, asszem 24x34 cm-es, sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
Az első tálba kimértem, belereszeltem, beleszórtam a hozzávalókat és egy fakanállal összekevertem.
A második tálnál először a cukrokat és a tojásokat kevertem habosra, majd beleöntöttem a tejet és az olajat, majd fokozatosan adagolva az első tálból hozzászórtam a szárazanyagokat, persze folytonos keverés mellett, jó egyneművé kell keverni, akár kézirobottal, akár fakanállal, látszólag kissé híg a végeredmény, de ez nem baj, mert amikor megsül, hihetetlenül könnyű, puha, szétomlós lesz.
Beleöntöttem a tepsibe, rászórtam a lisztes meggyszemeket és ment a sütőbe kb. 30-40 percre, tűpróbával ellenőrizni kell a végén, ha a villa hegye szárazon jön ki a kritikus középső részből is, akkor készen van.
A tepsiből átemeltem egy deszkalapra a sütőpapírral együtt, majd amikor langyosra hűlt egy másik deszkalappal szép ügyesen átfordítottam, lehúztam a papírt az aljáról, majd visszafordítottam a talpára, tényleg vagy két tálcával, vagy például nekem két iskolai rajztáblám van erre a célra, direkt sütemények forgatására, felvágására lett véve, szóval csak így lehet óvatosan ezt megcsinálni, nehogy törjön. Ezen manőverezések után felkockáztam, tálra rendeztem és bőven meghintettem porcukorral, majd azonnal bedobáltunk fejenként három négy kockát.
Mit mondjak, nagyon jól esett.
Később vacsorára is ezt fogok enni egy nagy bögre hideg tejjel.



4 megjegyzés:

  1. Kipróbáltam, nagyon finom lett még úgy is, hogy eritrit+ezerédessel készítettem... Másnap is puha és szaftos! Köszönöm a receptet! :)

    VálaszTörlés