a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 14., szerda

Egy nagyon finom köret sültekhez... ami önálló ételként is megállja a helyét salátával



Majdnem elfelejtettem felrakni ide a blogra, a facebook oldalamra még ki is tettem a videót, ahol fázisonként mutatja, hogy kell elkészíteni, nem mintha nehéz lenne, á csudákat, pofon egyszerű és nagyon finom.
Csak magában bármilyen salátával is tökéletes önálló étel, de mi most ropogósra sült pulyka-alsócombhoz ettük köretként.
Nagyon jó volt.

Sült szalonnás, zöldborsós, pirított krumpli
4 db pucolt negyedelt krumpli
1-2 maréknyi zöldborsó, persze, hogy jó a fagyasztott is
15-20 dkg kolozsvári húsos vagy angolszalonna, kis darabokra kockázva/csíkozva
1 csokor friss zöldpetrezselyem apróra metélve
só, bors

Egy lábasban odatettem vizet forrni, szórtam bele sót és őrölt borsot, majd amikor felforrt beletettem a pároló betétet és abba a krumplit, lefedtem és a fűszeres gőzben pároltam puhára.
Közben egy serpenyőben pörcre sütöttem a szalonnát, amikor a krumpli majdnem puha lett a lecsöpögtettem a párolóban  majd beleborítottam a forró szalonnazsírba és tovább pirítottam már együtt.
A zöldborsót közben ugyanabban a fűszeres vízben, aminek gőzében a krumpli puhult, 10 perc alatt megpároltam, leszűrve az összesült szalonnás krumplihoz borítottam. Tálaláskor szórtam meg bőven a petrezselyemzölddel.

 


Mindeközben a jó alaposan befűszerezett pulykacombokat isteni ropogósra sütöttem a sütőben és együtt tálaltam ebédre.
Elégedett voltam a végeredménnyel.




2 megjegyzés: