a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 29., csütörtök

Zöldbabpörkölt főtt tojással, nokedlivel


Sokszor tényleg gőzöm nincs mit főzzek, mit ennék, általában este, lefekvéskor szoktam ezen gondolkodni, amikor várom, hogy jöjjön az álom a szememre...
- és nem jön, rosszul alszom a férjem halála óta... kényszerítem magam, hogy azon agyalogjak, mit is főzzek másnap, mert ez is egy program nagy magányomban, persze sokszor nem készítek semmit, nem eszem semmit, vagy csak egy szelet vajaskenyeret, mert eluralkodik a kétségbeesés, a sírás rajtam.
... na szóval elalvás előtt szoktam ételekre gondolni, mert általában éhesen fekszem le, a vacsorám legfeljebb valami gyümölcs, esetleg egy kefír kiflivel, az én koromban már nem jó tele hassal lefeküdni nos és ilyenkor jobban megkívánok ezt-azt.
Na ez a mai ebédötlet is tegnap elalvás előtt pattant ki az agyamból.
A szokott módon jó fűszeres pörköltalapot készítek, és addig főzöm amíg a felére visszafő és jó sűrű nem lesz, majd hús helyett a zöldbab megy rá, negyedóra alatt puhára párolódik, így jó sűrű szaftos a végére.
Lehet rá szórni 1 csokor apróra vágott petrezselyemzöldet, vagy nyáron ha van friss, 1 csokor szintén apróra vágott kaprot, nagyon finommá teszi, bármelyiket is válasszuk.
Feltétnek most főtt tojást készítettem.
Tejföllel is lehet tálalni.
Finom volt.
/Zöldborsóval ugyanilyen nagyon finom ám !!!/


Köret: a nokedli 
2 tojás
liszt
pici víz
Amikor már forr a bő sós víz, akkor keverem be a nokedlitésztát, ugyanis nem szabad, hogy álljon a bekevert tészta, és az sem jó, ha túl sokáig kevergetjük, szóval a felütött megsózott, enyhén felvert tojásokra annyi lisztet szórok amennyit felvesz, esetleg egy nagyon kevés vízzel segítem a könnyebb összekeverést, de épp csak hogy, majd egy adagot deszkára kanalazok és máris szaggatom a zöldséghámozó kiskésemmel - ezzel vált be a legjobban, mert kicsike pengéje van - igyekszem hozzávetőleg egyformára alakítani.
Amikor az összes a vízben van megvárom, hogy mind feljöjjön a víz felszínére, még egyet forralok rajta, majd egy tálba szűröm közvetlenül - öblítés nélkül ! - amibe egy nagy kanál zsírt tettem, jól összekeverem a forró nokedlit a zsírral, nálunk ez családi hagyomány: minden főtt tésztát zsírra szedünk ki - és soha nem öblítjük le. Már Dédi is így csinálta és szerintem is így a legjobb ízű.
... érdekes eddig az apró nokedlit részesítettem előnyben, most ez annyira tetszik és ízlik, hogy egy darabig így fogom készíteni mindenhez.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a zöldbabpörkölt , ki fogom próbálni míg még van zöldbab !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, én is élek-halok a zöldbabért, nézz be feltétlenül a jövő héten is hozzám, látni fogsz egy másmilyen, de hasonlóképp nagyon fincsi tojásos-zöldbabos egytálételt :-)

      Törlés