a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 11 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 7 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 8 éves

Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 29., csütörtök

Zöldbabpörkölt főtt tojással, nokedlivel



Sokszor tényleg gőzöm nincs mit főzzek, mit ennék, általában este, lefekvéskor szoktam ezen gondolkodni, amikor várom, hogy jöjjön az álom a szememre...
- és nem jön, rosszul alszom a férjem halála óta -
... akkor szoktam ételekre gondolni, mert általában éhesen szoktam lefeküdni, a vacsorám legfeljebb valami gyümölcs, esetleg egy kefír kiflivel, az én koromban már nem jó tele hassal lefeküdni és ilyenkor jobban megkívánok ezt-azt.
Na ez a mai ebédötlet is tegnap elalvás előtt pattant ki az agyamból.


A szokott módon jó fűszeres pörköltalapot készítek, majd hús helyett a zöldbab megy rá és egy negyedóra alatt puhára párolódik, akkor a legjobb, ha sűrű szaft van a végére.
Feltétnek most főtt tojást készítettem.
Tejföllel is lehet tálalni.
Finom volt.



Köret: a nokedli 
... de most deszkáról késsel szaggattam a zubogó, forró sós vízbe, érdekes eddig az apró nokedlit részesítettem előnyben, most ez annyira tetszik és ízlik, hogy egy darabig így fogom készíteni.


2 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik ez a zöldbabpörkölt , ki fogom próbálni míg még van zöldbab !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon finom, én is élek-halok a zöldbabért, nézz be feltétlenül a jövő héten is hozzám, látni fogsz egy másmilyen, de hasonlóképp nagyon fincsi tojásos-zöldbabos egytálételt :-)

      Törlés