a legméltóságteljesebb cica

a legméltóságteljesebb cica
Tituka most 10 éves

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 6 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 7 éves

Keresés ebben a blogban

2016. szeptember 25., vasárnap

Kocsonya szeptember végén... na ilyen sem volt soha nálam eddig



Mondtam és írtam a tegnapi körömpörköltnél, hogy nagy adag köröm volt a csomagban, csak nem akartam korán ellőni a poént, hogy nemes egyszerűségből levettem belőle 5 db fél körmöt, tettem hozzá sovány csülökhúst is és bőrt is onnan, majd hirtelen felindulásból kocsonyát is főztem a pörköltön kívül. Szeptember végén nálam ilyen még soha nem fordult elő, talán a meglehetősen hideg éjszakák és reggelek hozták ki belőlem a kívánalmakat.
/A tegnapi pörköltben szintén volt 5 félköröm plusz a két szép nagydarab kicsontozott csülök, szóval mindenhová bőven jutott./
Viszont most készítettem először kis adag kocsonyát, picit sótlan is lett, mert azzal túlzottan óvatoskodtam, a többi fűszer ment bele bátran.


Kocsonya kis adag: 4 leveses tányérral
2 db sertésköröm félbe, negyedbe vágva
20-30 dekányi sovány csülökdarab a bőrével együtt
1 egész vöröshagyma héjastól
8 duci gerezd fokhagyma
1 tk. szemes bors
1 db hegyes erős paprika
1-2 tk. só, de mehet bele egy nagyon csapott evőkanálnyi is


3 literes fazékba tettem a húsokat, felöntöttem hideg vízzel majdnem színültig és felforraltam, amikor forrt leszedtem a habot szűrőkanállal és ezután ment hozzá az összes fűszer, só, meg a hagymák, a lángot visszavettem egészen kicsi takarékra és úgy zizeregtetve főztem 4 órát pont.
Elzártam, hagytam pihenni legalább egy órát, majd leszűrtem, a körmöket kicsontoztam és tányérokra osztottam, mellé a sovány csülökhúsdarabokat, a főtt fokhagymagerezdeket és minden tányérba 1-1 mokkáskanálnyi erőspistát, ugyanis a hegyes erős paprikáról kiderült, hogy nem volt erős, a felesleges bőröket kidobtam, ugyanis én csak a körmöt és a sovány csülökhúst eszem meg, a bőröket nem, az csak a lé megdermedéséhez kell, ilyenek, hogy fül, farok, orr, szóba sem jöhet nálam, elnézést azoktól akik szeretik, én nem.
Majd minden tányért színültig mertem a lével, összesen 4 tányérral lett, ez nekem bőven elég, ezentúl ezt az adagot fogom főzni magamnak, legközelebb karácsonykor, ugyanis csak én eszem már a családból egyedül.
/Most ettem először egyedül a férjem nélkül, aki szintén nagyon szerette, kettőnknek 6-8 tányérral kellett főznöm, míg élt az Édesapám akkor meg 10-14 tányér is szükségeltetett, van is egy nagy kocsonyafőző hatalmas fazekam, amit innentől a világon semmire nem tudok használni, felesleges lett./
Amit viszont most elfelejtettem, az a  zsírtalanítás, máskor pihentetés után csodásan lemeregetem a tetejéről a felesleges zsírt, most elmaradt. Majd legközelebb.
Amikor 2-3 óra múlva kihűlt betettem a hűtőbe mindet, reggelre csodásan megdermedt kocsonya lett.
Egy tányérral ma reggel azonnal bedobtam, előtte meghintettem pirospaprikával /Dédi papa ette mindig paprikásan/,  sajnos kellett kicsit sózni utólag, evés közben, de innentől tudom, hogy a kis adaghoz mennyi só kell, hogy jó ízes legyen.
Ahogy kész vagyok ezzel a poszttal már megyek is a következő tányérhoz és eszem is.
Nagyon-nagyon szeretem, friss kenyérrel és forró citromos teával valami mennyei.




2 megjegyzés:

  1. Kellenek még azok a nagy fazekak hidd el! Jönnek a vők és az unokák, lesz még alkalmad nagy mennyiséget főzni.
    Amilyen hidegek az esték, nem csoda hogy megdermedt, már én is ábrándozok a kocsonyáról, nálunk az Keresztanya reszortja, olyankor ő is előveszi a nagy fazekat ;-)

    VálaszTörlés
  2. Gondolod ??? Szóval ne dobjam ki az összes nagy fazekat-lábast ???

    VálaszTörlés