a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. március 13., hétfő

Jácintom, salátalevesem és az őszibarackos túrótortám

Jácintom majdnem teljesen kinyílva... jól sejtettem, hogy rózsaszín lett...
Mai ebédem:
Salátaleves, most pirospaprikásan, nagyon fokhagymásan és tojásrántotta kockákkal... mellé még ettem a hónapos retket és az újhagymát... hihetetlen ilyenkor mennyire kívánja az ember a friss zöldeket...
Hétvégén elkészítettem az őszibarackos túrótortát, nagyon finom, könnyű és friss, üde desszert, összesen 30 percet ha töltöttem a konyhában az elkészítésével, tehát nagyon gyors is... képet majdnem elfelejtettem készíteni...
következő hétvégére málnával/szederrel fogom ugyanígy összedobni... alig várom.
Őszibarackos túrótorta
Hozzávalók:
1 db őszibarack konzerv, levétől leszűrve, a felezett barackokat vékony szeletkére vágva
2 cs. oetker vaníliás pudingpor /de jó a tejszínes pudingpor is/
9 dl tej
cukor ízlés szerint
25 dkg túró
A piskótához:
3 tojás
3 ek. cukor
3 ek. liszt
0,5 dl olaj
A sütőt bekapcsoltam 180 fokra.
Egy 24 cm-es tortasütő aljára beleszabtam egy kerek sütőpapírlapot, majd erre szépen mintázva kiraktam az őszibarack szeletkéket.
Ezután jött a krém készítése, a tejet és a barackbefőtt levét összeöntve a tűzre tettem, felforraltam, közben pár kanál hideg tejjel kikevertem egy tálkában a pudingport, adtam hozzá valamennyi cukrot is és az egészet szép simára kevertem, majd amikor felforrt a baracklés tej belekevertem és habverővel állandóan keverve sűrűre főztem, a tűzről levéve azonnal ment hozzá a hideg túró is, amivel szintén igyekeztem simára keverni, közben kóstolgattam és kiderült nem elég édes nekem, így kevertem hozzá még egy kis cukrot, ami szépen beleolvadt az állandó keveréssel, egyúttal kicsit hűtöttem is, majd nagyon óvatosan rátöltöttem a formában várakozó ősziszeletkékre, nagyon vigyázva kell, nehogy elmozduljanak, mert akkor nem lesz szép a minta a végére.
Nekiálltam a piskótának, a tojásokat szétválasztottam, kimértem tálkákba a cukrot és a lisztet, majd kézi robottal jól felvertem a fehérjét habbá, közben cukroztam, majd egyenként a tojások sárgáját is bele, majd az olajat vékony sugárban állandóan keverve, legvégül ment hozzá a liszt is, óvatosan összeforgattam már egy fakanállal.
Ezt a masszát szintén óvatosan a formában lévő túrós pudingra öntöttem és betettem a sütőbe, kb. 25-30 perc kell, hogy megsüljön biztosan a piskóta, a sütőajtót nem tanácsos kinyit az első 20 percig.
Amikor letelt az idő, jól láthatóan kész volt, kivettem és jódarabig hagytam hűlni, mert látható és érzékelhető, hogy a piskóta alatt remegős a krém. Amikor már csak halványan langyos volt, azon mód formástól ment a hűtőbe 1 éjszakára, másnap reggelre már nem remegett a krém, bátran körbe vágtam a forma pereme mentén, tálat csúsztattam rá és egy hirtelem mozdulattal átfordítottam.
Izgulva emeltem le a formát, de felesleges volt a félelmem, csodásan ott állt a sütistálon a torta, nem mozdultak el az ősziszeletkék, nagyon szép látvány volt, és ahelyett, hogy lefényképeztem volna, azonnal visszatettem a hűtőbe tálalásig.
Képek az utolsó darabokról készültek végül, akkor kaptam észbe.
Bátran ajánlom kezdőknek is az elkészítését, sima ügy, és mindenkinek ízleni fog.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése