a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. július 7., péntek

Kolbászgombócos kapros krumplileves... holnapra

Jön az egész család, pakolni fogják a cuccaimat, kell a finom ebéd, nehogy éhezzenek nekem.
 Kolbászgombócos kapros krumplileves
Hozzávalók:
2 l füstölt oldalas főtt, lefagyasztott leve
1 pár sütnivaló kolbász
1 cs. újhagyma, karikázva
1 fej fokhagyma, gerezdekre szedve
1,5 kg krumpli, kockázva
2 cs. kapor, apróra
só, bors, paprikakrém /saját eltevés/
tejföl, liszt a habaráshoz


A kiolvasztott füstöltlevet fazékba öntöttem és kezdtem felforralni.
A kolbászhúst kiszedtem a bélből, amibe töltve volt és helyes kis gombóckákat görgettem belőle, semmit nem kellett hozzáadni, kellően ízes, fűszeres volt.
Megpucoltam és felkockáztam a rengeteg krumplit, legközelebb egy adag leveszöldséget is teszek hozzá, nem rontja el.
Amikor felforrt a füstöltlé sorban tettem bele az újhagymakarikákat, a rengeteg fokhagymagerezdet, a krumplit, végül a gombóckákat, a paprikakrémet, sóztam és borsoztam, ment hozzá a sok-sok kapor is,  még feleresztettem annyi vízzel, amennyi levest szerettem volna, jó sok kell holnapra a pakoló családnak.
Az egészet puhára főztem, ez még félóra sem volt.
Végül 1 ek. lisztet a tejföllel és némi vízzel simára kevertem, hőkiegyenlítettem és összefőztem a levessel.
Holnap még kap tejfölt, mert nem volt itthon sok egyelőre, na de majd holnap már lesz bőven.
Nagyon finom, nyárias, de mégis tartalmas leves lett, holnap e mellé még sütök egy nagy adag sajtos pogácsát, lakjanak jól a rakodók-pakolók.
Az iszonyatos mennyiségű könyv, csetreszek, étkészletek, edények kerülnek sorra.
Csak már túl lennék rajta, közben meg annyira fáj a lábam, pláne, ha frontok jönnek, hogy elmondani nem tudom. Mindegy, nem akarok panaszkodni, mindenkinek megvan a maga baja.
... és ilyen sajtos pogácsát sütök majd frissen reggel, jó sokat
ezt itt pont


4 megjegyzés:

  1. Jó munkát nektek! :) Ez a fincsi leves tökéletes lesz, folyadékpótló is, laktató is. És jobbulást Anikóm!

    VálaszTörlés
  2. Kössz Duende, a jövő hetet még itt töltöm a dobozok között, még a számítógép aktív lesz, aztán július 18 vagy 19-én megyek Budapestre pár napra az állatokkal együtt, hogy ne legyünk láb alatt, mert azon a hétvégén lesz átszállítva minden cucc, és aztán megkezdődik a kipakolás... őrület ez az egész, soha többet nem fogok költözni onnan már, ezt most megfogadtam :-) Szóval aztán majd jelentkezem :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha tudnád mennyire fáj mindkét csípőm és már mindkét térdem is, a fájdalomcsillapítók dacára... na ez is egy őrület, de muszáj bírnom októberig.

      Törlés
  3. Kitartást, elvtársnő! :) Hamar túl leszel rajta, most már nincs olyan messze a vége. De tudom: a költözés kész őrültet, jájj. Puszillak!

    VálaszTörlés