a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2018. február 13., kedd

Banánpalacsinta...

Reggelire ma nem kívántam az eddig megszokott dolgokat, úgymint vajas kenyér újhagymával, vagy zsíros kenyér hegyes erős paprika karikákkal, vagy vajas-kolbászkarikás kenyér, vagy 5 db korpovit keksz - mert ilyen is szokott lenni a repertoáron... hozzá bögre tej, vagy bögre tea, stb
Megakadt a szemem a banánon, mert van olyan is, hogy eszem egy banánt reggel és passz, elvagyok vele ebédig.
Tökéletes a már barnuló banánok eltüntetéséhez is ez a recept !!!
Banán ilyenkor mindig van itthon, éhségelűzőnek, de most eszembe jutott hogy a Tasty videon láttam egy banálisan egyszerű palacsintaszerűséget amit banán és tojás keverékéből állítottak elő.
Azóta több blogon is láttam, hogy elkészítették, például Máginál is.
Nosza nekiugrottam.


Maga a recept semmiség:
2 db banán, egy tálban villával összetörve
2 db tojás, csipet sóval enyhén felverve
1 ek. étkezési keményítő/ vagy liszt
majd összekeverni
Sütéshez: 1-2 ek. olaj
Szórás: porcukor és őrölt fahéj



Először a recept szerint csak az összetört banánt kevertem ki a tojásokkal... igen ám, de...
Egy serpenyőben vajdarabokat forrósítottam ezekben a kis mélyedésekben és egy-egy evőkanálnyi adagot engedtem mindegyikbe. Annyira gyöngék voltak, nem tudtam átfordítani egyiket sem, mert szakadoztak, úgy ahogy megsütöttem darabokban vagy négyet, ízre finomak lettek, na de hogy néztek ki ?
A helyzet az, hogy vagy nem ebben a serpenyőben kellett volna sütni, hanem a sokkal vékonyabb aljú palacsintasütőben, vagy a 2 darab közepes nagyságú tojás kevés lett a meglehetősen nagy 2 db banánhoz, persze keverhettem volna még egy tojást hozzá, de nem akartam rántottás banánt enni, hanem kevertem a masszához + egy evőkanálnyi étkezési keményítőt, mert hirtelenjében ez jutott az eszembe. Ez ugyanis nem volt a receptben. Villával jól beledolgoztam, és innentől simán ment a sütés, szépen összeállt a tészta.
Helyes kis kerek palacsinták lettek, kiérződik jól a banán belőle, porcukroztam, meghintettem őrölt fahéjjal is és pár kanálka baracklekvárt tettem még hozzá.
langyosan a legjobb.
Kb. 12-14 kis kerek darab lett ebből a mennyiségből.

Nem állítom, hogy egy csodarecept, de egyszer-kétszer elmegy, különösen, ha sok a felesleges banán, vagy sok a barnuló banán.
Szerintem különösen gyerekeknek érdemes elkészíteni, a kis mancsokhoz, szájacskákhoz tökéletesen passzol majd.
No, nekem is jó volt.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése