a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. augusztus 31., szombat

Pite, almás és túrós a délutánokra...


 Almás-rácsos...
PITE tészta...  /könnyen, gyorsan és főleg praktikusan/
Recept:
30 dkg liszt
20 dkg vaj
10 dkg cukor
3 tojássárgája
csipet só
1-2 ek. tejföl, épp csak annyi, hogy összeálljon a tészta
Összegyúrtam simára, kettő gombócba vettem, majd külön-külön fóliában ment a hűtőbe, ott maradhat akár 1 éjszakára is vagy akár  több napra is, semmi baja nem lesz.
Konkrétan a másik tésztagombóc 1 hétig pihent a nagyon hideg hűtőmben a legfölső polcon.
1./ Amikor sütni akartam lisztezett deszkán nagyon vékonyra nyújtottam az egyik gombócot, majd beleigazgattam a legkisebb tepsimbe /20cm x 27cm/ úgy, hogy pici pereme is legyen körben. Meghintettem búzadarával.
Erre jött a kissé kinyomkodott töltelék, most az almás - nagyon nem szabad kinyomni, nehogy túl száraz legyen - elsimítottam.
A leesett tésztadarabokból rácsokat formáztam a süti tetejére, végül lekentem tojásfehérjével és ment a 190 fokra előmelegített sütőbe, ahol is 45 percig sütöttem, addigra szép barnás sült színe lett.
Amikor teljesen kihűlt akkor kockáztam, és ilyenkor lehet porcukorral is meghinteni, de ezt én most kihagytam.
Töltelék: almás
1 kg alma hámozva,reszelve
cukor ízlés szerint
őrölt fahéj
Összekevertem, majd állni hagytam. Amikor már szükséges volt kinyomkodtam és a tésztára simítottam.
A visszamaradt levét szeretem meginni.


2./ A kétféle töltelékű pitét egy hét különbséggel készítettem és mint feljebb írtam, a második tésztagombóc 1 hetet pihent a hűtő leghidegebb, legfölső polcán és a világon semmi baja nem lett, pont úgy lehetett vele dolgozni, mintha frissen gyúrtam volna be.
A második tésztagombócot is vékonyra nyújtottam lisztezett deszkán, a tepsi méretére /20cm x 27cm való tésztát kis ráhagyással körbevágtam, majd beleigazítottam a tepsibe.Itt is szükséges a perem.
 Túrós mazsolás...
Töltelék: túrós mazsolás
50 dkg túró
5 ek. cukor
1 cs vaníliás cukor
1-2 ek. tejföl, épp csak krémesíteni
1 lime héja reszelve
egy marék mazsola
Jól összekevertem a hozzávalókat, majd a tepsibe helyezett tésztalapra kentem, amit előzőleg úgy tettem a tepsibe, hogy pereme legyen és meghintettem búzadarával, ezek után jött a túrótöltelék, elsimítottam. Végül a leeső tésztadarabokat újra összegyúrtam, kinyújtottam és befedtem vele a pitét.
Kicsit rányomkodtam, villával kilyuggattam, lekentem tojásfehérjével és ment a 190 fokos tepsibe, ahol jó sültre hagytam. Természetesen ezt is csak kihűlés után lehet kockázni és porcukrozni. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése