a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2019. november 8., péntek

Két leves... birsalmával meg egy kis sajt is...



Birsalmás krumplileves...
Hozzávalók:
1 db birsalma kockázva
3-4 közepes krumpli kockázva
1 kisebb vöröshagyma kockázva
2 db babérlevél
só, őrölt bors
egy csipet cukor
Habarás: 2 ek. liszt és 2-3 ek. tejföl
A birsalmát nem hámoztam, csak a magházát operáltam ki - iszonyúan kemény a húsa - majd felkockáztam, majd odatettem főni egy kisebb fazék vízben.  Közben a krumplit is, meg a hagymát is felkockáztam és amikor úgy láttam, hogy a birs félig már jó, akkor mentek hozzá ezek is, és a fűszerek is..
Közben bekevertem a habarást és amikor minden puha volt hőkiegyenlítéssel behabartam, összefőztem és kész is volt.
A leves nagyon kellemes, gyönyörű rózsaszínes színű a gyümölcstől, nem édes leves, viszont pikánsan kiérződik a birsalma, a krumplival kellemes ízharmóniában van, nekem nagyon ízlik. Különleges leves a legjobb értelemben.



Birsalmás csirkebecsinált leves...
Hozzávalók:
1 fél csirkemell kockázva
1 kisebb vöröshagyma kockázva
3 gerezd fokhagyma
2 krumpli kockázva
1 db birsalma kockázva
1 ek. ételízesítő
1 tk. paprikakrém
só, bors
habarás: 2 ek. liszt és 2-3 ek. tejföl

Szintén egy kisebb fazékban odatettem a csirkehúst vízben és felforraltam, hozzátettem a hagymákat, fűszereztem, amikor majdnem puha volt ment hozzá a krumpli meg az almakocka is.
Majd behabartam és összeforraltam.
Így is nagyon finom, könnyű, diétás, gyomorkímélő leves. Ízlett.



Közben a birsalmasajt már szárad az 50 fokos sütőben...


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése