a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. október 24., hétfő

Sima kis tekercsek... keltek, foszlósak...




Továbbra is gyakorlom a kis adag készítést, kezdek belejönni.


Kelt cukros, fahéjas, mazsolás tekercsek
30 dkg liszt
1 tasak élesztőpor
2 tojássárgája
2 ek. tejföl
1,5 dl langyos tej
csipet só
2-3 ek. cukor
5 dkg puha vaj


Töltelék:
5 dkg puha vaj
2-3 tk. őrölt fahéj
2-3 ek. cukor
mazsola


Az összes cuccot tálba mértem, majd begyúrtam és dagasztottam - érdekes mióta kis adagokkal dolgozom nem használom a kenyérgépet, hanem puszta kézzel gyúrok és dagasztok - majd hagytam a duplájára kelni, mivel nem volt annyira meleg a konyha ez beletelt 2 órába is, lehet több is volt.
Lisztezett deszkára borítottam kinyújtottam amilyen vékonyra csak tudtam és megkentem a bekevert töltelékkel, a felét megszórtam mazsolával, mert csak én szeretem benne, egyesek nem, végül feltekertem és 1 centis darabokra vágtam. Vajazott tepsibe tettem kis közökkel és hagytam kicsit pihenni, közben begyújtottam a sütőt 180 fokra, végül lekentem tojással, tetejüket plusz cukorral megszórtam és ment sülni, kb. 25 perc kellett és kész is volt ilyen klassz aranybarnán.
Mondanom sem kell még melegen fenomenálisan foszlós, és puha, nagyon finom pláne egy bögre hideg tejjel.
Most hétfő délután van, és itt az asztalomon nézek farkasszemet az utolsó két darabbal, amikre almalekvárt csorgattam.
Nem tehetek róla de beleszerelmesedtem az almalekváromba, valami iszonyú finom, orvul és lopva kanalazok belőle, jártamban-keltemben. Őrület.





6 megjegyzés:

  1. "orvul és lopva kanalazok belőle, jártomban-keltemben. Őrület."

    :)) Imádlak Anikó! :) Ezek a csigabigák meg extraguszták!
    Valamikor beiktatom, mondjuk egy jó székelykáposzta vagy savanyú répa után... :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Cuki és aranyos vagy Kriszti :-)
      De tényleg így van, mert nem szabadna, de nehogy azt hidd van lelkiismeretfurdalásom??? NINCS. és ez az őrület :-)
      Feltétlen iktasd be, megéri :-) Puszillak :-)

      Törlés
  2. Jaj, de csodásan néznek ki. És persze, hogy nem hiányozhat mellőle az a varázslatos almalekvár sem. Nincs is ilyen zord időben finomabb a kelt tésztáknál, imádom én is nagyon.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nea nagyon köszi, finom is lett, én is élek-halok a keltekért, bármi is legyen az :-)
      A lekvárok közül meg minden évben más a favoritom, volt, hogy a narancslekváromért rajongtam, volt, hogy a fűgéért - mondjuk az nem saját főzés volt, hanem bolti olasz - idén úgy látszik a tavalyi almalekvárom a sláger most nálam.
      Ölellek :-)

      Törlés
  3. Teszel tejfölt a kelt tésztába? Vagy nem mindegyikbe, csak ebbe?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Évi mindig teszek mindegyikbe, azt tapasztaltam, hogy puhább, foszlósabb lesz tőle az összes kelt :-)

      Törlés