a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2011. július 4., hétfő

Tárkonyos-tejszínes zúzaraguleves



4-5 db pulykazúza, kis darabokra kockázva
2 db húsos karajcsont
1 cs. leveszöldség: 3 db sárgarépa, 2 db fehérrépa
1 db pici zellergumó
1 db vöröshagyma
4-5 gerezd fokhagyma
1 hegyes erős paprika
só, bors
1/2 kg zsenge zöldborsó
1 tojás, vaj, liszt, só, a vajas galuskához
1 cs.petrezselyemzöld apróra vágva
1 szál lestyán apróra vágva
1 cs. tárkony apróra vágva
1-2 dl tejszín

A húsos csontot és a zúzát annyi hideg vízben, amennyi levest szerettem volna odatettem főni, hozzáadtam a hagymákat, erős paprikát, sót, borsot és majdnem puhára főztem, azután ment hozzá az összes zöldség, amikkel még félóráig tovább főtt. Közben összekevertem a vajas galuskának valót, először a tojást a vajjal sóval, majd a lisztet hozzá és azt is beleszaggattam, végül hozzáöntöttem a tejszínt, amitől jó krémes, lágy állagú lett az egész leves.
Tálaláskor citrom kifacsart levével savanyítottam kicsit.
Ezen az őszies hangulatú, hideg, esős júliusi hétvégén nagyon finom, kellemes, pikáns ízű leves lett.
Egyébként megáll az eszem az időjáráson.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése