a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2013. szeptember 1., vasárnap

Barátfüle......


... most nem gyúrt tésztával /úgy is nagyon finom/, hanem krumplis tésztából, amivel a gombócok - a barackos, a szilvás, vagy éppenséggel télen a szilvalekváros is készül, no és a nudli is.
... természetesen a szatmári csodás szilvalekvárral töltve.
... természetesen fahéjas pirított morzsával - miattam, én így szeretem jobban.
... és cukros mákkal is, ahogy a férjem és a gyerekeim szeretik inkább.
... ja és nudli is.





1 kg krumpli hajában megfőzve, azon melegében pucolva, majd áttörve, kihűtve
1 bő ek. zsír
csip. só
liszt amennyit felvesz

szilvalekvár
olaj, zsemlemorzsa,
darált mák, cukor

A krumplit forrón kell áttörni, de már kihűlve kell meggyúrni nehogy a tészta nyúlóssá váljon és ne álljon össze.
Amikor kihűlt hozzáadtam az összes többit és a lisztet fokozatosan adagolva összegyúrtam, akkor jó amikor már nem morzsalékos, hanem szép sima és egynemű, jó puha, azaz nyújtható.
Nem kell pihentetni, azonnal lehet lisztezett deszkán kinyújtani, én nem szoktam túl vékonyra, a képeken látszik is, hogy mennyire.
A barátfülénél mindig kerek lapokat szaggatok fánkszaggatóval, de lehet egy pohárral is, a lényeg, hogy ne legyen nagy méretű, mert szerintem a végeredmény így sokkal gusztusosabb, enni is jobb, egy-egy darab pont jó falat.
Mindegyikre helyezek egy-egy kiskanálnyi lekvárt - hogy ez milyen finom, ízes, sűrű lekvár, közben a fél üveggel elnyalakodom - majd egyszerűen félbehajtom és a széleit összenyomkodom, vagy lehet villával is és akkor helyes sorminta lesz rajta.
Ha netán szilvalekváros gombócokat szeretnék akkor a tésztát nem félbehajtom és a széleinél összenyomkodom, hanem előbb összehajtogatom és úgy gombócozom a két tenyerem között.
Végül is a forma szinte mindegy.





... amikor mindegyik "fülecske" készen van, egy nagy lábasban, bő, enyhén sós, forrásban lévő vízbe belecsúsztatok nem sokat, úgy tíz darabot, hogy kényelmesen elférjenek és amikor pár perc elteltével a felszínre jönnek, még 1-2 percig hagyom majd szűrőkanállal kiszedem és beleforgatom az előzetesen már megpirított morzsában vagy a cukros mákban, tálba rakosgatom és folytatom a többi kifőzését ugyanígy.
Legvégére marad a nudli, a szaggatásnál kimaradt tésztadarabokat újra összegyúrom, darabolom, rúddá görgetem és kis darabkákra vágom, majd a két tenyerem között nudlivá hengergetem.
Utoljára ezeket is kifőzöm, a nudlinak végképp kevés idő kell hozzá.



... egy jó kiadós palócleves volt előtte, ami már sajna nem friss zöldbabból készült, hanem fagyasztottból, de attól még ugyanolyan jó, szóval nagyon finom ebédünk volt.



2 megjegyzés: