a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. január 14., kedd

Továbbra is az egyszerűség jegyében.... Zöldségleves májgombócokkal és krumplis tészta...


Tartom, hogy nem eszünk húsos ételt, csak hétvégén.
És jólesik, egyáltalán nincs hiányérzetem, sőt valami különösen finomak ezek az egyszerű ételek.



Zöldségleves májgombócokkal
Receptleírás itt  a leveshez
a recepthez képest annyi a változás, hogy ott kiskockatésztával szerepel, itt és most:

Májgombóccal
4-5 db szép csirkemáj elkaparva, egészen apróra vagdalva
1 db kisebb vöröshagyma apróra vágva
1 ek. zsiradék, olaj vagy kacsazsír
só, bors, majoranna
1 tojás
zsemlemorzsa amennyit felvesz

A zsiradékon a hagymát kissé megdinszteltem, majd levettem a tűzről és hozzákevertem a májat, a fűszereket, a tojást és annyi zsemlemorzsát, hogy nem kemény, nem lágy, formázható masszát kapjak.
Kis, diónyi gombóckákat kerekítettem vizes tenyérrel és a majdnem kész levesbe rakosgattam.
10 perc főzés elegendő, ezalatt tökéletesen átfő az összes gombóc.
Érdemes egyszerre többet készíteni - most hétvégén ezt csináltam pontosan, a töltött csirkéhez kissé sok volt a fél kg csirkemáj, így amíg a vasárnapi ebéd készült, meglettek ezek a helyes kis gombóckák is - nagyon jól fagyasztható, amikor minden gombóc kész, olajozott tányérra helyeztem, ment a fagyasztóba, majd egy-két óra múlva, amikor eszembe jutott, egy zacskóba szórtam az összeset és visszatettem megint a fagyasztóba, így könnyebb tárolni és kész is a bármikor elővehető finom levesbetét.





Krumplis tészta
Részletes receptleírás  itt




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése