a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. június 13., péntek

Saláta... hőségben... végszükség esetén....



Sajtos-tojásos jégsaláta kefír öntettel

Saját kitaláció. Saját kreáció.
Ma nem főztem semmit, mert nem volt kedvem, már tegnap sem, és tegnapelőtt sem.
Hiába, nem bírom a kánikulát és sajna így hat rám, hogy nem csinálok semmit, valósággal lelassulok, ellustulok, nehezemre esik minden.
Rengeteget iszom, szinte mindegy is, hogy mit, csak hideg legyen.
Ezek mennek: zöld tea, light cola, ásványvíz, csapvíz, gyömbér tea, bodza-meggy-málnaszörpök jéghideg ásványvízzel bekeverve, limonádé cukor nélkül viszont egy csipet sóval elkeverve....
Enni szinte semmit... ha már nagyon kopog a szemem egy szelet vajaskenyér, sajtdarabkák rágcsálása, és fagylalt mindenféle ízben... minden mennyiségben... leginkább a gyümölcsösök... jó nagy dobozokkal.... de imádom a tölcséreseket is, sőt a pálcikásokat is....
Ma koraestére már muszáj volt valamit összedobni... holmi morgásokat elkerülendő... meccskezdésre...
...hát körülnéztem a hűtőben és amit ott találtam azt összeraktam...


1 db jégsaláta egészen vékony csíkokra szelve
1 db főzőhagyma először félkarikára, majd hajszálvékony szeletekre aprítva
4 db főtt tojás negyedelve
5 dkg trappista sajt reszelve

öntet:
2-3 dl kefír, jó hideg
só, bors
1-2 ek. olívaolaj

A főtt tojás és a reszelt sajt kivételével mindent összekevertem egy nagy tálban, majd leöntöttem az öntettel, amit egy dunsztos üvegben kevertem ki, jó sósan és jó borsosan.
Tálaláskor tettem a tojást és a reszelt sajt pamacsokat mindenki tányérjára a salátakeverék mellé.
Lehetett volna még paradicsomkockákkal dúsítani, már csak a színesítés miatt is, vagy párizsi kockákkal tartalmasabbá tenni, esetleg pirítós kenyérdarabokkal tunkolni a kefíres szaftot a tálkák alján, de ezek mind elmaradtak, csak most utólag jutott az eszembe, és így magában ettük.
A férjemnek is ízlett, hatalmas adagot dobott be a meccs első félidejében /Mexikó-Kamerun/, kíváncsi vagyok mikor kérdezi meg, hogy mi lesz még.... mert nem tervezek ma már többet semmit :-))))
Végül is kolbász, szalonna, friss kenyér, paradicsom, paprika van itthon... éppenséggel lehet még mit falatozni, de az már "ki mit tud" alapon megy....




2 megjegyzés:

  1. Én is így vagyok mint Te. Borzasztóan szenvedek a 30 fok feletti melegben, nekem a 26-28 fok bőven elég lenne, de az is csak úgy ha nem kell elmennem otthonról akármi miatt, mert a vásárlást azért általában a férjem végzi, nekem elég a főzés.
    Ilyenkor könnyű, hideg savanykás ételeket eszünk, piszkeszószt hűtötten ami olyan mint egy fagylalt, gyümölcslevest, valamilyen salátát stb.

    VálaszTörlés
  2. Hát igen, nem megy másképp, most talán egy kicsit enyhült, jó lenne, ha így maradna:-))))

    VálaszTörlés