a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. október 21., kedd

Karfiol besameles mártásban ropogós baconnel összesütve...


Nálunk már megkezdődött a hosszú hétvége.
Reggel jó sokáig hatalmas alvás van, érdekes módon amikor borult és esős az idő, az állataink is tovább alszanak, sokáig csönd van.
Azonkívül a fél család már itt van szabadságon, a másik fele meg csütörtökön jön.
Ez mindennapi főzést és olykor-olykor sütést jelent, ráadásul pocsék az idő, esik az eső, jön a lehűlés, ilyenkor pláne enni akar mindenki, akár olvas, akár filmet néz.
Próbálok könnyű és finom, na és persze gyorsan elkészülő, cseppet sem komplikált ételeket készíteni, főleg zöldségeseket, de ez az étel fűszeresen sült tarja/oldalas szeletekkel is kiváló, zöldségköretként, ha már mindenképpen hús is kell.... főleg a férfiak kedvéért.
Na ez is egy ilyen.


1 nagy fej szép, hófehér karfiol, rózsáira szedve és sós vízben roppanósra, tehát nem teljesen puhára főzve
1/2 csomag baconszelet
vaj, tej, liszt a besamelhez
15 dkg reszelt sajt
só, bors


... először ropogósra sütöttem a szalonnaszeleteket... még füstölt csemegeszalonna kockákat is dobtam mellé...


... ráterítettem a félig főtt karfiolfejeket...


... elkészítettem a besamelt, vajon + a hozzácsorgatott szalonnazsíron megpirítottam a lisztet, felöntöttem a tejjel, sűrűre főztem, beleolvasztottam a reszelt sajt felét is, sóztam és borsoztam, majd rácsorgattam a szalonnás karfiolra...


... tetejét meghintettem a maradék reszelt sajttal, kevés borsot őröltem még rá és ment sülni....


... 200 fokra előmelegített sütőben, légkeveréssel 15 perc kellett neki, hogy szép pirosra süljön...
Nagyon finom, karfiolimádóknak különösen ajánlom !!!



2 megjegyzés:

  1. Én holnap készítek rakott karfiolt, mi is szeretjük a karfiolt. Úgy volt, hogy csütörtökön utazunk Szolnokra, de a hideg és esősre forduló időjárás miatt lemondtuk, és a jövő hétre tettük. Remélem, hogy még lesz jó idő.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Azt hiszem végérvényesen itt az ősz, a nyarunknak vége Lívia, biztosan lesz még szép napos idő, de már hűvösebb levegővel.
      Itt a kabátszezon, olyan jó volt a múlthéten, még pólóban lehetett mászkálni.
      Sajna már kell picit langyosítani a lakás levegőjét némi fűtéssel:-))))

      Törlés