a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2014. október 8., szerda

Savanyú vetrece... most nem hússal... gombával


Volt már egyszer régen a blogon vetrece, akkor a húsos,  most gombást készítettem, legközelebb májjal fogom kipróbálni, mert azzal is nagyon finom lehet.
Pikáns finom étel.
Gombás savanyú vetrece
20-20 dkg fehér és barna csiperke gomba szeletelve
10 füstölt szalonna csíkozva
1 db vöröshagyma kockázva
4-5 gerezd fokhagyma
só, bors, 1 ek. szárított majoranna, 3 db babérlevél, 
1 tk. pirospaprika
1 ek. liszt + 2 dl tejföl + 1 tk. mustár  a habaráshoz
pici citromhéj darabka
1/2 citrom leve
1 dl száraz fehérbor
1 db kockacukor ízkiegyenlítésre savasság ellen
A szalonnát zsírjára sütöttem, majd a pörcöket kivettem.
A hagymát a szalonnazsíron megdinszteltem, hozzáadtam a fokhagymát és végül a gombát, majd összepirítottam, ezután meghintettem kevés pirospaprikával, fűszereztem és ráöntöttem 2 dl vizet.
Lefedve puhára pároltam. Ez nem tartott sokáig, mert a gombának nem kell sok.
Közben kikevertem a lisztet kevés vízzel, hozzákevertem a tejfölt és mustárt is, majd amikor puha lett a gomba ráöntöttem a bort és hozzáadtam a pici citromhéjat és behabartam a tejfölös mustáros liszttel.
Összeforraltam, meglocsoltam a fél citrom levével és a kockacukrot is hozzáadtam, majd még egyet rottyantottam és kész is volt.

Zsemlegombóccal tálaltam, de nagyon finom rizzsel is, valamint megszórtam minden adagot a félretett szalonnapörccel.

Zsemlegombóc
3-4 szelet toast kenyér
1 tojás
liszt

petrezselyem ha van, jó a szárított is

A toast kenyereket megpirítottam kenyérpirítóban és felkockáztam.
Egy tálban nokedlitésztát kevertem be lisztből, egy tojással, sóval és kevés vízzel, majd hozzákevertem a kenyérkockákat is.
Vizet forraltam, sóztam és egy kanál segítségével gombócnyi adagokat eresztettem a vízbe, 15 percig főztem, hogy biztosan átfőjön, majd leszűrve tálba szedtem.


2 megjegyzés:

  1. A gombás vetrecét nagyon szeretjük - pontosabban inkább én, mert a férjem nem nagy híve a gombának. Ezért elég régen csináltam, most eszembe juttattad. Előveszem a receptem, de a Tiéd is jó és finom is lehetett.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Először hússal készítettem, nagyon ízlett, most gombásan, most is nagyon ízlett, legközelebb vagy sertésmájjal vagy csirke/pulykamájjal fogom elkészíteni, mert ahhoz is nagyon passzol szerintem:-)))) Jó kaja:-)))

      Törlés