a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. május 13., péntek

Spárgarizottó pirított töpörtyűvel...



Saját kreálmány a mai ebéd, a hozzávalók alapján ötleteltem és valósítottam meg, gondolván, nem lehet majd rossz így sem a végeredmény. Hát nem is volt az.
Most hús nélkül készítettem, de fázisaiban pont úgy, mint tavaly a kacsamelles variációnál.

Hozzávalók:
1 cs. zöldspárga /hámozni nem kell csak alaposan mosni/
1 ek. sertészsír
egy marék sertéstepertő apróra darabolva
1 főzőhagyma a zöldjével együtt
1 cs. friss petrezselyem
só, bors,
1 tk. vegeta,
2 db zöldségleveskocka
kb. 20-25 dkg már kész maradék zöldséges rizs /tegnapról maradt, répás-zöldborsós variáció, unalmas lett volna újra, ezért felhasználtam így a spárgarizottóhoz/

A zöldspárgát alapos mosás után eltördeltem, először a fejecskéket, a maradék szár két végét meghajlítva pont ott roppan el ameddig még ehető, a fölső része  /a talprésze pedig megy a zöldségalaplébe belefőzve majd kidobva, mert az ehetetlenül fás/.
Serpenyőben zsírt forrósítottam, rádobtam a tepertődarabokat és mellé a spárgafejecskéket, összesütöttem pár perc alatt és szűrőkanállal tányérra kiszedtem.
A visszamaradt zsírban megdinszteltem a hagymát zöld szárának karikáival együtt, mellédobtam az ehető spárgaszárakat is, felöntöttem nagyon kevés vízzel amibe beleszórtam a vegetát és a leveskockákat is és összefőztem, amikor elkészült belekevertem a zöldséges rizst is, összekeverve hagytam egy kicsit sülni, majd tetejére szórtam a tepertőt, a spárgafejeket és rengeteg apróra vágott zöldpetrezselymet.
reszelt sajttal bőven meghintve tálaltam.

Tanulság: nemcsak arborio rizzsel jó a rizottó, hanem a sima kerekszeművel is, hús nélkül is nagyon finom lett, "csak" a ropogósra sütött töpörtyűvel is :-)



Azért megadom az eredeti sült kacsamelles  változatot is : receptleírás itt elkészítve


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése