a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2016. május 19., csütörtök

Zöldborsós csirkemelltokány...



Valami könnyedre vágytam, miután pünkösdkor többek között isteni töltött káposzta is készült - tekintettel a hűvös időre - abból ugye nem lehet keveset készíteni, így az elmúlt napokban többször is bekáposztáztam, mert megunhatatlan, de most már kellett egy könnyű kis ebéd.


Zöldborsós, tejszínes, borsos csirkemellcsíkok rizzsel... olyan tokányszerűen

Hozzávalók:
1 db csirkemellfilé, vékony csíkokra vágva
1 db vöröshagyma apró kockára darabolva
1 ek. olaj és 5 dkg vajkocka
só, bors,
2 maréknyi zöldborsó, fagyasztott
1 cs. petrezselyemzöld apróra vágva
2 dl tejszín
2 tk. liszt

A megforrósított zsiradékon fehéredésig pirítottam a csirkemellcsíkokat, ment hozzá a hagyma, összedinszteltem, sóztam, borsoztam jó alaposan, felöntöttem kevés vízzel és félpuhára pároltam, ekkor tettem hozzá a zöldborsót amivel még öt percig pároltam, meghintettem 2 teáskanálnyi liszttel és felöntöttem a tejszínnel, amikor már kissé besűrűsödött akkor szórtam hozzá a petrezselymet.
Zöldborsó helyett készíthető gombával is, vagy mindkettővel egyszerre, mindenesetre a gombaszeleteket a hússal együtt pirítsuk meg, rögtön az elején.

Rizsköret
1 ek. olaj
1 bögre rizs
só, őrölt bors
3 bögre víz

Összepirítottam egy kislábasban olajon a rizst, sóztam és felöntöttem háromszoros mennyiségű vízzel, majd félpuhára pároltam, elzártam és a fedőt egy tiszta konyharuhával letakarva szívta magába az összes folyadékot, tálalás előtt egy villával fellazítottam  pergőssé.
Szoktam petrezselyemmel is meghinteni, jó sokkal, főleg, ha van itthon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése