a legméltóságteljesebb cica volt

a legméltóságteljesebb cica volt
Tituka 2006-2018 élt 12 évet és 9 hónapot

a legszebb kutyuska

a legszebb kutyuska
Falatka most 10 éves

a legokosabb cica

a legokosabb cica
Szaftika most 10 éves

Keresés ebben a blogban

2017. január 23., hétfő

Fánk... gyors, sütőporos



Tökéletes kis adagú fánkrecept, ami villámgyorsan készül, ugyanis nincs kelesztés, nincs dagasztás, pihentetni is csak öt percig kell és máris nyújtható, formázható és süthető.
Szívből ajánlom mindenkinek aki szereti a fánkot de időhiányban szenved.
A recept Neától van, akitől én még csak jót tudtam elkészíteni.
Hozzávalók:
25 dkg liszt
2 tk. sütőpor
2 ek. cukor
csipet só
1 citrom reszelt héja
2 egész tojás
1,25 dl tej
mazsola - most ugyan elfelejtettem, de legközelebb megy bele, mert szeretem
 
Egy tálban a fentiek szerint összeraktam mindent, majd összegyúrtam, nekem kellett még hozzá egy kevés liszt, hogy ne ragadjon és szépen nyújtható legyen.
Azalatt az 5 perc alatt, míg pihent a tészta, megtöltöttem a serpenyőt bőven olajjal és kezdtem melegíteni, mindig úgy döntöm el a sütésre kész állagát, hogy beledugok egy fakanál-nyelet az olajba, ha apró buborékok képződnek a nyél körül, na akkor pont jó és mehetnek bele a fánkok.
Míg melegedett az olaj kinyújtottam a tésztát szép négyzet alakúra és nem túl vékonyra, majd mint látható is, tetszőleges formákra daraboltam, lettek kis négyzetesek, háromszögek, ahogy sikeredett a derelyevágóval szeletelgetni.
Amikor elkészültem a formázgatással szépen kisütöttem mindet, először a nagyobbacskákat, mert azoknak több idő kell, a kisebbek amúgy is hamarabb sülnek, a vége felé az olaj is jóval melegebb már.
Láthatóan megduzzadtak alaposan, a kis négyzetesekből cuki párnácskák lettek, izgultam, hogy a belseje nehogy nyers maradjon, de közepes erősségű tűznél végül is átsült mind.
Persze hogy sárgabaracklekvárral ettük, isteni finom még azon melegen, de később már kihűlve sem utolsó.
Most a mazsolát kifelejtettem, de a legközelebbi sütésnél teszek bele azt is, mert én nagyon szeretem.
 







2 megjegyzés:

  1. Anikó, örülök, hogy kipróbáltad. A citromhéj és a mazsola sem rossz ötlet, de a baracklekvár szerintem elmaradhatatlan. Egészségedre!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Nea, tényleg gyors és finom volt :-)

    VálaszTörlés